28 Eylül 2022 Çarşamba

"Old Man" şarkısı reklamlarda kullanılınca NEIL YOUNG ateş püskürdü !



 Geçtiğimiz hafta sonu, NBC'nin Tampa Bay Buccaneers ve Kansas City Chiefs arasındaki Pazar Gecesi Futbolu maçının tanıtıldığı bir reklamda Neil Young'ın "Old Man" şarkısının Beck tarafından yapılmış bir kavırı yer alıyordu. 


Bunun üzerine Neil Young, Pazartesi günü instagram sayfasında "Kimsenin sponsor olmadığı" yazan bir bira şişesini tutarken görülen bir fotoğrafını yayınlayarak, bu durumu protesto edecekti. Bira şişesi üzerinde bulunan bu yazıyı 1988 yılında yaptığı "This Note's For You" şarkısının video klibinde de kullanmıştı. Bu şarkı müziğin ticarileştirilmesine ve sanatçıların kurumsal sponsorlük almasını eleştiriyordu. 

Young'ın bu protestosuna karşın Beck efendiden bir ses soluk gelmedi. 

Olay ne kadar rezil olursa olsun kapitalizm böylesine insanlık dışı ve saygısız. Aslında Beck efendinin de bir kabahati yok. Beck'in Young'ın onayı olmadan  "Old Man" kavırını nasıl yaptığına ve bunun uyanık reklamcılar tarafından reklama nasıl alet edildiğine gelince, bunun nedeninin Neil Young'ın 2021 yılında şarkılarının yarısının haklarını  Hipgnosis Songs şirketine satmış olması  olabileceği söyleniyor.  

Madem yapacak bir şey yok... O zaman  Neil Young'ın 1988 tarihli "This Note's For You" parçasını dinleyelim ve videosunu paylaşalım. İzleyin ve yaşananları ve daha yaşamak zorunda olduklarımızı görün. 




Kıyak istemiyorum 

Paraya ihtiyacım yok

Zulam yok

(Bu not senin için)

*

Pepsi için şarkı söylemiyorum

Kola için şarkı söylemiyorum 

Onlar için şarkı söylemiyorum

Beni salak gibi gösteriyorlar

Bu not senin için

*

Miller için şarkı söylemiyorum 

Bud için şarkı söyleme 

Politikacılar için söylemeyeceğim

Spuds için şarkı söylemiyorum

Bu not senin için

*

 Kıyak istemiyorum 

Paraya ihtiyacım yok

Zulam yok

(Bu not senin için)

*

Ben gerçek bir şeye sahibim, 

gerçek bir şeye sahibim, bebeğim,

gerçek bir şeye sahibim

Pekala, tamam

Uzayıp gidiyorum.



Şimdi Neil Young'ın "This Note's For You" şarkısının videosunu izliyor ve sizlerle paylaşıyorum. Alttaki linki tıklayarak izleyebilirsiniz:






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...