1 Eylül 2022 Perşembe

David Crosby'den mariz yemek !



 Crosby, Stills, Nash and Young grubunun plaklarıyla 1970'lerde tanışmıştım. Açıkcası o dönemlerde ısınamamıştım. Sonrası da bu pek değişmedi. Ancak ne zamanki bu dört elemanın yaptığı solo çalışmaları dinleyince iş değişecekti ve grubun albümlerini tekrar dinlemeye başlayacaktım. Yani çok sonraları bu grubu sevecektim. Açıkcası beni böylesi bir ilgiye odaklayan ilk isim Neil Young olacaktı. Ancak benim için ilgi alanımı açan isim Stephan Stills olacaktı... Onun daha önceki grubu Buffalo Springfield'ı dinlediğimde hem sevmiş hem de böyle gecikmeli keşfettim diye kendime kızmıştım. Ardından Graham Nash solo albümleri beğeni alanıma girecekti. 

İşte böylece Crosby, Stills, Nash and Young için kapılarım açılacaktı. Dikkat ederseniz bu dörtlüden bir kişi eksik kaldı: David Crosby ! Açıkcası o pos bıyıklıdan hiç haz etmezdim. Ne zamanki 1970 yılı çıkışlı C.S.N & Y albümünü dinlerken plağın ilk yüzündeki üçüncü parçayı biraz daha dikkatle kulak verirken vuruluverecektim.  "Almost Cut My Hair" isimli bu parçanın bir konser yorumunu da dinlerken...işte budur! diyecektim. O aksi pos bıyıklı bir anda değişmez adamım olacaktı. O parçayı mutlaka dinleyin ve göreceksiniz ki, o parça David Crosby olmadan yorumlanırsa hiç bir şey ifade etmez. 

Bu dörtlünün çizime en müsait ve karikatüristlerin çizmek için kendini tutamayacağı isim, hiç su götürmez ki Crosby'dir. Hele benim için o pos bıyıklarla çizgiyle oynamak harika bir serüvendir. 

İşte bundan bir ay önce, gece masamın başında otururken bir çizimini yapmıştım. Onu bugün facebook'ta yayınladım. Çizimi gören bir arkadaşım beni aradı, "Oolum, senin bu çizimi David Crosby görürse canına okur ha... kesin marizler." dedi. İlk önce şaşırdım ama sonra olayı anlatınca beraberce güldük. Olay şöyleymiş, Temmuz ayında bir karikatürist hayranı olduğu David Crosby'nin karikatürünü çizmiş. Bunu gören Crosby, beğenmemiş ve çizere verip veriştirmiş. 

Ben bu haberi daha önceden duymamıştım ama facebook'ta yayınladıktan sonra arkadaşım arayınca öğrendim. Şimdi bu çizimi bir da renklendirerek, suçumu katmerlendirdim...

Onu bunu bilmem, isterse David Aga beni marizlesin, küfretsin ama onu dinlemek de çizgiye dökmek de güzel.

Aptulika


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...