16 Eylül 2022 Cuma

Mick Clarke son albümü "Telegram"ı anlatıyor...



Bugün çıkan Mick Clarke'ın "Telegram" albümünün haberini bir önceki yazıda yapmıştım. Bu sırada blues rockçının internet. sitesinde albüm üzerine yazdığı yazıyı çok güzel buldum ve kendim oturup kritik edeceğime bunu bizzat Clarke'ın anlatımıyla sunmanın daha hayırlı olacağına kanaat getirdim. Buyrun bakalım.  



MICK CLARKE'ın kaleminden albümü

" 2022 için yaptığım albümüm... 12 parçadan oluşan bluees rock.   

Bu parçaların çoğu zaman içinde beliri periyodlarla single olarak yayınlandı. Ben buna Charles Dickens yöntemi diyorum.. onun kitaplarını bölüm bölüm gazetelerde (tefrika halinde) yayınladığını bilirsiniz. Bu sonrasında kitap olarak çıktığında etkiyi azalttı, ama zamanla bunun çok kötü bir yöntem olmadığı da ortaya çıktı.

Bu yöntemin benim için çeşitli şekillerde işe yaradığını görüyorum. Şu anda tüm yeni malzemelerimi ev stüdyomda tek başıma çalışarak ve tüm enstrümanları çalarak ürettiğim için her parçayı bir araya getirmek biraz zaman alabiliyor. (Her zaman eklemeyebilirim). 6 numaralı parçaya ulaştığımda, hala kulağa hoş gelip gelmediğini görmek için sürekli 1 numaralı parçayı kontrol etmekten ölesiye sıkıldım. Ve gerçekten yapmak istediğim şey, insanların duyabilmesi için müziğimi ulaştırmak.

Plakların altın çağı olduğu yıllarda, Elvis Presley  Sun Studio'ya girip bütün gece tek bir şarkı üzerinde çalışıp, kaydı yapıyordu. Ardından plağın arka yüzü için  de bir süre ayırıyor ve iki parçadan oluşan 45'lik (single - tekli) plağı çıkarıyordu.  Bir  veya iki hafta sonrası da yeni bir single'a başlıyordu. Bu aciliyeti seviyorum. Ayrıca,  son derece de sabırsızım. Sadece bir şeylerle uğraşmayı seviyorum, bu yüzden birçok yönden ev kaydı patlaması ve anında dünya akış pazarına erişim ile modern dünya benim için, o günlere geri dönüş gibi oldu.

Stüdyomda bulunan her şeyin doğal olmasını seviyorum. Kayıtta davul makinesi kullanmadım.  Birkaç sample kullanıyorum ama davulların çoğu eski bir Ludwig trampeti ve oldukça gösterişli bir Paiste Hi Hat ile benim. Davulu yaklaşık 9 yıl önce almıştım...ilk o zaman akort etmiştim ve bir daha dokunmadım. Ara sıra kapanı sıkıştırırım veya düştüklerinde tekrar vidalarım. Bas ise 2012'de 'Rambunctious' albümü için almıştım. Klavyelerin tümü, eşimin piyano veya Hammond sesi için harika olan Roland D500'ünde. Lou Martin bunu 'Happy Home' albümümüzde kullandı. Gitarlar Gibson, Epiphone, Fender, Squier, Danelectro, Harmony, Rosetti ve De Armond koleksiyonumdan.. ve tüm amacım 9,99 £ 'Oxfam Special' elektro akustik. Amfiler için, 1963'te satın aldığım orijinal Watkins 6 watt'ım veya süslü bir stüdyo kalitesinde hoparlör simülatöründen geçen 'Bugero' adlı güzel bir Marshall tipi amfi arasında seçim yapabilirim. Eski bir dijital iş istasyonunda kayıt yapıyorum, ancak Cakewalk ve bazı modern eklentileri kullanarak farklı bir odadaki parçalarda ustalaşıyorum. Sürecin her aşamasını kendi yolunda büyüleyici ve ödüllendirici buluyorum.

'Telegram' albümü, British Rock Blues'dan Chicago Blues ve Americana'ya kadar uzanan türlerin karışımı olarak bir araya geldi.  Parçaları tek tek yayınlamaktan ve tepkileri izlemekten büyük keyif aldım. "

Mick Clarke, Rockfold, 15 Ağustos 2022



MICK CLARKE "Telegram"albümündeki parçalarını anlatıyor

Mick Clarke yani albümünün oluşumunu bu şekilde özetlemiş. Şimdi de kendi anlatımınıdan "Telegram" albümündeki parçaları kendi anlatımıyla dinleyelim:

"Can't Stop Lovin' 

Albümün oluşumuna ilham veren Elmore James'in klasiğinin üç parçalı versiyonu. Bunun her zaman bir açılış parçası olacağını düşünmüşümdür... özür dimeyen bir blues rock parçası. İyi yorumlanmış ve doğru ruh halindeyseniz dinlemesi keyifli olacak bir yapıt. 

Dediğim gibi albümün ilhamı ve projemin başlangıçı bu parçaydı. Marquee Club 1968'e veya Blues Loft, Blues Attic'e geri döndüm... Belli bir yaştaki İngiliz blues hayranları neden bahsettiğimi anlayacaklardır.  Öyleyse bir bira doldur ve müzik setini aç, bu böyle bir duygu .. Bu benim anılarımı canlandırdı. Ve artık rahatlıkla söyleyebilirim ki,  1960'ların British Blues Rock'ı burada!

'Telegram' 

Albüme ismini veren parça, eski bir Frankie Lee Sims numarasına dayanır. Gitar, Rosetti 'Foreign' model archtop'um, 1963'te aldığım ilk gitarımdır, şimdi bir De Armond Rhythm Chief 2000 manyetiği ile destekledim.   


'I Ain't Got You' 

Jimmy Reed'in Chicago Blues klasiği... ben bunu ilk olarak Yardbirds'ün şarkısında duydum  . Clapton olduğunu tahmin ettiğim harika bir gitarla ilk single'ları 'Good Morning Little Schoolgirl'ün B Yüzüydü. O yüzden bir deneyeyim dedim. İlk denemem, gerçekten işe yaramayan ağır bir Billy Gibbons yaklaşımıydı. Bu yüzden eski 1963 Danelectro'ma geçtim ve daha sert bir his yakalamak için gittim. Aklımda Chicago sokak müzisyenleri gibi bir tavır yakalamak vardı.  


'House of Cards' 

Kişisel olarak benim  favorim.  Kulağa  parça güzelce oturuyor ve gerektiği gibi yükseliyor ve düşüyor. Umarım siz de benim gibi düşünüyorsunuzdur.  


'Night School' 

Bu parça  'Blue Shadows'taydı ama albümdeki tek orijinal beste olduğu için burada da olmayı hak ettiğini düşündüm. Bir riff'e dayanan sağlam boogie..  


'World in a Jug' 

Canned Heat tarafından yazılmış ve klasikleşmiş 'Boogie With Canned Heat' albümlerinde yer alan harika bir şarkı.  Yıllar içinde bu gruba ve elemanlarını tanıdığım için şanslıydım.. Larry The Mole Taylor ile birkaç kez karşılaştım.. harika bir basçı. Grubu 1979'da bir LA kulübünde gitarda The Bear ve Hollywood Fats ile gördüm. Daha sonra onlarla Corvallis Oregon'da bir konser verdik ve Hank ile tanıştım. Henry Vestine. O da harikaydı.. Going Up The Country'de sanki hayatı buna bağlıymış gibi sallanıyordu. Adeta 'Bir Sürahideki Dünya' gibiydi.


'The Love Me or Die' 

Avustralyalı CW Stoneking tarafından yazılmış bir başka güzel şarkı.  CW'nin orijinalini her zaman sevmişimdir ve bir tür garaj gitarı tabanlı versiyonu deneyebileceğimi düşündüm.. cesaret edebilir miyim? İşte böyle bir yorum çıkıverdi. Her neyse, kaydetmek bir zevkti - umarım beğenirsiniz.


'No Fool Baby' 

Strat'ta gitarla kısık, küçük bir karışıklık. Aldığım en iyi iltifatlardan biri Guitar Slim ile karşılaştırılmaktı..  İşte Guitar Slim'den etkilenmiş belli belirsiz boogying..


'Barbecue Bob' 

1920'lerde Georgia'da bir benzin istasyonunda bulunan barbekü lokantasında çalışan genç Bob Hicks için yazılmış bir şarkı. Size Model T'niz için bir kutu benzin satar ve size bir burger pişirirdi. Ayrıca 12 telli gitarıyla size bir melodi verirdi ve bu şekilde keşfedildi ve Barbecue Bob oldu.

Bob yaptığı kayıtlarla biraz başarı elde etti ama trajik bir şekilde çok genç yani 29 yaşında öldü. Eric Clapton, onun "Motherless Child" şarkısını kaydetti ve bence bu Eric'in en iyilerinden biri.  

 

'Tin Box' 

1972 yıllarında Londra, Bermondsey'deki Metal Kutu Fabrikasındaki işçilerle ilgili bir parça.

Bu şarkı, Waterloo'ya gidip ve bir günlük iş için kabul edilip edilmeyeceğini öğrenmek için metro istasyonuna doğru yalnız bir yürüyüştür. Ve uygun bir günlük işin de bulunacağı kesin değildir.  - İnsanların neden bol şekerli güçlü çay içtiğini şimdi anladım. Blues, adamım, blues.


'Blues Start Walking' 

Bu şarkı  2015'te yayınlanan "Shake It Up" albümümdeydi. O zamanlar popülerdi ve her zaman onunla daha fazlasını yapabileceğimi düşündüm, işte bir jauntier, daha çok yüz versiyonu, De Armond pikaplı 1930'ların Harmony archtop'umda lead gitar var.


'Corrine, Corrine' 

 Dean Martin'den Marianne Faithfull'a kadar herkes tarafından okunmuş bir şarkı. Sanırım ilk olarak Merle Haggard'ın bir tür western swing versiyonunu duydum - harika bir versiyon. Pek çok ülke versiyonu ve Big Joe Turner'ınki gibi birkaç blues versiyonu var gibi görünüyor. Bu parçayı yeniden yapılandırmaya karar verdim ve üzerine bir tür koda ekleyerek rahat bir his vermeye karar verdim. Gitar soloları yine 1930'ların zirvesinde ama akustik, bence şarkının yüz yıllık olması gereken yaşına uygun."



Mike Clarke, yeni çıkan "Telegram" albümünü hiç bir şeyi eksik bırakmadan böyle anlatmış. Bence şimdi kendinizi albümü dinlemeye bırakın, nefis bir yolculuk olacağına emin olabilirsiniz.






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...