25 Eylül 2022 Pazar

Buddy Guy Konuşmaz ama Gitarı Konuşur!



 Eski alışkanlıkla her hafta çıkan teklilere bakmayıp, albüm olarak çıkmasını bekliyorum. Bu hafta değişik bir şey yapayım dedim ve çıkan single - teklileri dinlemeye karar verdim. Karşıma çıkan isim Buddy Guy'dı. Söz konusu Buddy Guy olunca, tekli değil isterse her hafta bir nota yayınlasa dinlenir. İşte bu hafta çıkan teklisinden bahsedeyim. 

Yaşayan en büyük blues efsanesi Buddy Guy'ın yakında çıkacak olan  "The Blues Don't Lie" albümünün son single'ı olan "I Let My Guitar Do The Talking", hem hikayesi hem de gitaristin kendine has  wah pedalının incelikli kullanıldığı bir çalışma.  

Şimdi sözü fazla uzatmadan bu harika şarkının sözlerinin Türkçe mealini paylaşayım:

 

60 yıl kadar önce Louisiana'yı terkettim

Sadece gidiş bileti aldım 

Tatlı evime Chicago'ya

Yolumu kaybettiğimde

Parmaklarım yürüdü

yürüdüm Çok fazla konuşmam 

Gitarımın konuşmasına izin verdim


sadece ilkokula gittim

onu da yarıda bıraktım

doğma büyüme Louisiana'lıyım

Kendi kurallarımı koydum

Kimse bana kapısını açmadı

Kimse bana bir şey vermedi

Çok fazla söylemem

Konuşmayı gitarımın yapmasına izin verdim 

Gitarım konuşur

 

Doğu Sahilinden Batı Sahiline

New York'a San Fransisko

Interstate 80 sonuna kadar

Grubumla  minibüste yattım kalktım

Bazen çaldığımı kimse dinlemedi

Ama ben sadece sallanmaya devam ettim,

 uzun zaman önce öğrendim,

 konuşmayı gitarımın yapmasına izin verdim...


"I Let My Guitar Do The Talking" adlı parça, 86 yaşındaki müzisyenin bu ay içinde çıkacak olan 34. stüdyo albümü The Blues Don't Lie'da yer alacak. Parçanın sözlerine de baktığımızda anlaşılacağı üzere 2018 yılı albümü "The Blues Is Alive And Well"in devamı niteliğinde. O albümde BB King'in anısına yaptığı bir parça ile Muddy Waters ile geçen günlerini de anlatan parçalar yer alıyordu.   







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...