22 Nisan 2020 Çarşamba

1970'lerden bir 23 Nisan fotoğrafı.


Facebook'un arada sırada yaptığı, "3 yıl önce şunu paylaşmışsın" gibi bir etkinliği oluyor. Ara sıra bunlardan biri çıkar, "eh" deyip, geçer giderdim. Bu sabah, gene böyle bir hatırlatma yapıp, "Üç yıl önce bu resmi paylaşmışsınız" diyerek bir çizimimi koymuşlar. Bu seferki resmi görünce durdum ve heyecanlandım. Daha üç yıl olmuş ama sanki aradan geçen zaman 30 yıl olmuş gibiydi. 

Üç yıl önce 23 Nisan'dan bir gün önce paylaşmışım. Yaptığım çizimde benim çocukluğumda yani 1970'lerden simgesel bir fotoğraf karesi çizimi ile o eski çoşkuyu sunmak istemiştim. Oysa şimdi evlerde olmak zorundayız ve törenlerde olamıyoruz. Hepimizin sağlığı için evde olmak zorundayız ve evlerimizden o coşkuyu hissedeceğiz. 

Bu yıl 23 Nisan daha da anlamlı, çünkü 100. Yılı... Ulusal egemenliğimizin ve Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin yüzüncü yılı.

 İçimiz buruk olsa da o coşkuyu içimizde yaşayacağız. Geçen yıl da bağımsızlık mücadelemizin başladığı 19 Mayıs'ın 100. yılıydı ve onu daha görkemli kutlamamız gerekirdi. Şimdi 23 Nisan'da o görkemi içimizde, kalbimizde yaşayacağız ama gelecek yıl yani 23 Nisan'ın 101. yılında bu coşkuyu yaşayalım ! 

Benim çocukluğumda 23 Nisan en unutamadığım bayramdı. Bu büyüdükten sonra da aynı önemini taşımıştır. 

Çocuklar Bayramınız Kutlu Olsun!


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...