10 Nisan 2020 Cuma

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 31


Kemanı, flütüyle değişik bir rock deneyimi, keşfedilmeyi bekleyen bir güzellik: Pavlov's Dog.   


Radyo Günlerimin Vazgeçilmezi




Pavlov's Dog
"Pampered Menial"
 (1975)
Columbia

Blues Perişan radyo proğramını yaptığım zamanlarda bu grubu ara sıra çalmıştım. Her programdan sonra da insanların, "Bu grup ne yahu, çok harikaymış, doğrusu." diyeceklerini sandım... ama tabiki olmadı. Bütün buna rağmen gene radyo proğramı yapsam gene Pavlov's Dog'a yer veririm. 
Müzikal kaynaklar Pavlov's Dog'un tarzı için Progresif ile AOR rock arasında bir yere koysalar da ben buna hard rock ve hatta erken dönem heavy bile diyorum. En azından "Pampered Menial" isimli bu ilk albüm için.  
Pavlov's Dog'un kadrosunda, 
David Surkamp: vokal , ritim gitar
Steve Scorfina: lead gitar
David Hamilton: org , piyano , synthesizer
Rick Stockton: bas gitar
Mike Safron: davul , perküsyon
ile alışıldık rock enstrümanlarıyla yer alırken,
Doug Rayburn: mellotron , flüt
Siegfried Carver: keman , viyola , Vitar
gibi klasik müzik enstrümanlarıyla yer alarak progresif kombinasyonu tamamlıyor.
Vitar
Bu arada keman , viyola biliniyor da "vitar" denilen şey ne ola ki denilebilir. Bu o yıllarda bulunmuş bir icat olup, kemanla gitarın birleştiği bir çalgı. Elektro kemanı bilirdim ama bunu ilk defa bu grupta gördüm diyebilirim. Spencer Lee Larrison tarafından 1970'te tasarlanmış ve  Exinde Corporation tarafından üretilmiş. Pavlov's Dog'dan Siegfried Carver dışında  Jan Luc Ponty  ve bir iki caz fusion elemanı tarafından da kullanılmış ama sonra her halde tutmadı ki şimdilerde pek ortada yok. 

Vitar konusu her neyse de Pavlov Dogs'ta Carver'ın keman ve viyola kullanımı grubun müziğine güzel bir boyut katıyor. 
Parçaların çoğu vokalist David Surkamp'a ait. Flüt ile barok bir yaklaşım taşıyan "Preludin" kemancı Siegfried Carver'ın bestesi olup progresif yanı ağır basan bir enstrümantal. Davulcu Mike Safron'un bestesi olan "Song Dance"davul ritmi ve gitarın ağırlığı ile arkadan desteklenen orkestral atmosfer ile heavy bir havada. Parçada sonra bir keman solosu geliyor ve yerini gitara bıkarak doyumsuz bir tat oluşturuyor. Gitarist Steve Scorfina da "Natchez Trace" ile bir beste katkısını veriyor albüme. "Julia", "Late Nowember", "Fast Gun", "Theme from Subway Sue", "Episode", "Of Once and Future Kings" ise vokalist David Surkamp'a ait besteler olup, onlardan da bahsedebiliriz ama onları da ilerde gene Pavlov's Dog yazabilme şansım olsun diye burada kesiyorum. 

Aptulika
Koronavirüs Günleri





1 yorum:

SoniPan dedi ki...

çok beğendim ben bu grubu, gidip biraz daha bakacağım neler yaptıklarına. köpekli albüm kapağına ise bayıldım. <3 teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...