7 Nisan 2020 Salı

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 22


Bruce Springsteen'in geçen yılın sonunda çıkan "The Live Series: Songs Under Cover" albümünü şu Korona Günleri'nde buldum, dinliyorum. 
Bu arada adam cidden "Patron" galiba. 


Patron geldi!




Bruce Springsteen
"The Live Series: Songs Under Cover"
 (2019)
Sony
"Born in the USA"yı hariç tutarsak Bruce Springsteen, eskiden hiç haz etmediğim bir isimdi. Ancak son 15 yıldır kanım ısınmıştır. Hele ki Obama'nın başkanlığa geldiği gün yapılan törenlerde ABD'nin "cadı avına" uğrayıp, tü kaka edilen "komünist" damgalı muhalif müzisyen Peter Seeger'i yanına alarak, "This Land is Your Land"i okudukları günden beridir de Bruce Springteen ile aramda kopmaz bir bağ oluşacaktı. "Patron" lakabının önyargısı mıdır nedir adamın yaptıklarının değerini anca şimdi anlayabildim. 
Bruce Springsteen'in geçen yılın sonunda çıkan "The Live Series: Songs Under Cover" albümünü şu Korona Günleri'nde buldum, dinliyorum. Açıkcası mikroba karşı antibiyotik gibi geldi. (Bu arada ilaçları fazla bilmem ama neden böyle bir benzetme yaptım, inanın ben de bilmiyorum.) 
Şu an yazıyı yazarken "Travellin' Band" çalıyor ve yazıya ara vermek zorundayım, zira müziğe kaptırdım gitti. Creedence Clearwater Revival'ın bu unutulmaz klasiği Bruce Springsteen'in 1985 yılındaki Los Angeles konserinde harika yorumlanmış ve kulak vermemek imkansız. Hani sevgili dostum Bülent Seyitdanlıoğlu'nun radyo programının ismi gibi bu parçaya kulak misafiri olmaktan başka bir durum yok.
Bruce Springsteen'in "The Live Series: Songs Under Cover" albümünde sadece "Travelin' Band" değil, klasikleşmiş parçaların Springsteen tarafından konserlerde seslendirilmiş kavırları bir araya getirilmiş. 1975'ten 2017'ye kadar verdiği konserlerden seçilen kavırlarla bir saati aşan harika bir albüm oluşmuş. İçinde neler yok ki... Beatles'tan bildiğimiz Phill Medley bestesi "Twist And Shout", Eddie Cochran'ın "Summertime Blues", John Lee Hooker'ın "Boom Boom"u, Bee Gees'ten "Stayin' Alive", Elvis'ten "Can't Help Falling in Love" ve daha neler neler. Ama içlerinden biri var ki o da Springsteen'in 2014 yılındaki Avustralya konserinde seslendirdiği unutulmaz AC/DC klasiği "Highway To Hell". Bon Scott'ın sesi ve Angus'un gitarıyla efsaneleşen bu klasiği Springsteen, kendisine has bir şekilde muhteşem seslendirmiş. Siz de dinlediğinizde, benim gibi "keşke orada olsaydım" diyeceksiniz. 
Bruce Springsteen'i ister seversiniz ister sevmezsiniz ama onun sizi yakaladığı anlar mutlaka olmuştur. Hele ki bu albümü dinlediğinizde artık yapacak bir şey yok ve kendinizi o konserlerde hissedeceksiniz. Bu arada adam cidden "Patron" galiba. 

Aptulika
Koronavirüs Günleri



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...