12 Nisan 2020 Pazar

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 33


1960'lı yıllardan gelen bir heyecan fırtınası ile devam ediyoruz. Sıradaki plağımız Sir Douglas Quintet'e ait ve listeleri haftalardır allak bullak eden şarkısı "She's About A Mover" dönmeye başlıyor!


Teksas Eşrafından Meksikalı Sörler




Sir Douglas Quintet
"The Best Of The Sir Douglas Quintet"
 (1966)
Tribe

Seçtiğim albümlerin progresif ağırlığından mütevellit olan "İngiliz İstilası"ndan sonra bu grup bir anda bende ilgisizlik uyandıracaktı. Hatta albümü dün gece dinlediğimde iptal etmeyi bile düşündüm. Ancak ertesi sabah uyandığımda bir daha dinleyeyim dediğimde içimde filizler açtı ve aldım başımı gittim. Bunda güneşin göz kırpması ve ufaktan bahar provasının jam sessions'unu yapmasının da etkisi olmuştur muhakkak. ( yayınlandığında hava durumu nasıl olur bilinmez ama ben bu yazının bu bölümünü 9 Nisan sabahı yazdım. Ruh halimi ona göre değerlendirin.) 

Bu grubun ismini ilk duyduğum, tıfıl zamanlarımda İngiliz bir sörün grubu olduğunu sanmıştım. Cehalet diz boyu mu desek ya da benim ne kadar saftirik olduğumun kanıtı mı desek ama bu acı ama bir gerçekti. Sonrasında neyse ki bilinçlendik ve yetişkinliğe adım attık, böylece sör olmadığını kavradık. Ama İngiliz grubu gibi görmek yanılgısından hala içim vazgeçmez hani. 

Ben ne kadar İngiliz sanmak istesem de Sir Douglas Quintet, 1964'te San Antonio'da kurulmuş Teksaslı bir Amerikan grubu. Kökenlerinde biraz Meksikalılık da var ki tarzlarına Teksas ile Meksika birleşiminden "Tex - Mex" ismini veriyorlar. Meksika folku(Tejano), Country, Garaj Rock, blues, saykodelik ve Animals'vari bir rock'n roll bu grubun bünyesinde nevi şahsına münhasır bir şekilde birleşiyor.  

Teksas'tan San Fransisko'ya göç eden Sir Douglas Quintet, burada saykodelik rock sahnesinin vazgeçilmezlerinden biri olmuştu. Kemikli uzun suratı ve ince uzun devasa gövdesiyle Doug Sahm, gitarı ve vokaliyle grubun müziğinin ana yapısını oluşturur. Benim dinlemelerimde sıyrılan diğer bir eleman da Frank Morin'dir. Saksofon çalan bu elemanın ayrıca yaptığı perküsyonu ( zilli tef ve maracas) benim için grubun ikinci olmazsa olmaz alameti farikasıdır. Buna bir de Augie Meyers'in orgu eklendi mi, Bermuda Şeytan Üçgeni tamamlanır hani. Basçı Jack Barber ile davulcu Johnny Perez'i de ekledik mi, alın size tam kadro Sir Douglas Quintet.


Aptulika
Koronavirüs Günleri




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...