6 Nisan 2020 Pazartesi

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 19


20 Mart'ta yayınlanan ve Korona Günleri'ne rast gelen bir albüm.  Her şeye karşın bugünler geçtiğinde  Otuzbeşlik konserinde olmayı fena halde arzuluyorum... artık o gün 35'lik yeter m? Bilemiyorum ama bir yolluk alırım, artık.


Şimdilik bir otuzbeşlik alalım




Otuzbeşlik
"Otuzbeşlik Koş Yardıma"
 (2020)
Noiseist

20 Mart'ta yayınlanan bu albüm, ne acı tesadüftür Korona Günleri'ne rast geldi. Bu arada şu sıralar öyle güzel albümler çıktı ki, bunların lansman konserlerini izlemek harika olacaktı ama evlerde dinlemekle yetiniyoruz şimdilik. Her şeye karşın bugünler geçtiğinde  Otuzbeşlik konserinde olmayı fena halde arzuluyorum... artık o gün 35'lik yeter mi ? Bilemiyorum ama gecenin sonunda olmadı bir yolluk alırım, artık.
Otuzbeşlik grubu elemanları kendi alanlarında çalışan mühendis, yönetici gibi insanlardan oluşuyor. Bence bir mahsuru yok zira onların haftasonunu stüdyolara kapanarak verdikleri  emek ve müzik sevgisi; esnaflığa dönüşen müzisyenlikten daha değerli olsa gerek. Otuzbeşlik elemanları da hayatın girdabından sıyrılıp, müzik ve rock ile biraz soluk alıyorlar. İşte bu da yaptıkları müziğe yansıyıp, bize de yeni bir soluk alma imkanı veriyor. Muhtemelen onlar bu albümü yaparken oldukça eğlenmişler ve biz de onları dinlerken eğleniyoruz. 
On parçanın yer aldığı albümde, hard'n heavy tınıların yanı sıra blues ögeleri de hissedilebiliyor. Müziğin yanında şarkı sözlerine de önem verilmiş. Politik eleştirisiyle "İner Bayraklar Yarıya", Kadına şiddet ve namus cinayetlerini ardındaki feodalizmi es geçmeden anlatan "Şiddete Bahane", yeknesak iş hayatı ve onun kahrolası tekdüzeliğine vurgu yapan "Zor Geliyor" albümün ilk anda dikkat çeken protest şarkıları. "Otuzbeşlik Koş Yardıma" anason kokusuyla beni zaten büyülemesi şaşılacak bir şey değildir. Blues etkisiyle "Züppe" favorilerim arasında yerini alırken, piyano tuşeleriyle beni bir anda sarmayı başaran rock baladı "Gel", en tuttuğum işlerden oldu. (sonundaki of of'lar olmasaydı derim ama)
Otuzbeşlik, klasik rock ögelerini günümüzde de yaşatmaya çalışıyor. Bunun yanında hard rock temelinde blues ögeleri de sunarken, bazı yerlerde vokal  ve geri vokallerle punk'ın eğlenceli yanını da yaşatıyor. 
Sözün özü, Otuzbeşlik adı gibi yardıma koşuyor. Evlere kapalı bu zamanlarda yanımızda olup bize yarenlik ediyor ama şu günlerden kurtulup, dışarı çıktığımızda konserde de dinlemeye can atıyorum. 

Aptulika
Koronavirüs Günleri







2 yorum:

Volga dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.
Volga dedi ki...

Sizin parmaklarınızdan çıkan bu kelimeler; talihsiz zamanlamamızı da verdiğimiz emeği de tam anlamıyla bir kalemde telafi ediyor Aptül Abi. Enstrümanımızı ilk aldığımızda da siz vardınız. Sizden öğrenirdik kimi dinlemeli, hangi konsere gitmeliyizi? Şimdi bizim için yazmışsınız daha ne isteyelim? Sağolun, var olun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...