"Seyhan Karabay 74 yaşında yaşamını yitirdi."
Dün gece gelen haber böyle diyordu. Bu kötü bir şaka olmalıydı. Öyle ya futbolda George Best nasıl ki 1960 ve 70'lere "Beşinci Beatle" olarak oturduysa, o da çapkın "Serseri" olarak o yıllara yerleşmişti. Yaşamımıza yaşam katan insanlar, "yaşamı yitirmiş" ha... külahıma anlatın onu.
Apaşlar, Kardaşlar gruplarının bas gitaristi Seyhan Karabay, Türkiye'de rock müziğin öncülerinden biri.
1972 yılında Cem Karaca grubu Kardaşlar ile birlikte "Askaros Deresi / Üryan Geldim" 45'lik plağını yapmış ve listelerde üst sıralara tırmanıyordu. Her şey harika giderken, bir sonbahar günü akşama doğru Hey dergisi'nin binasında Cem Karaca ve bağlı olduğu Yavuz Plak'ın sahibi Yavuz Asöcal ile buluşmuşlardı. Bu buluşma tarihi bir karar için oluştu ve derginin toplantı odasında bir masaya grup elemanlarının da katılımıyla oturulmuştu. Ancak o buluşmadaki grup elemanları Kardaşlar'ın değil Moğollar'ın elemanlarıydı. Ve toplantının sonunda Cem Karaca ile Moğollar'ın birlikte çalışacağı kararı alınacaktı. O toplantı anına ev sahipliği yapan Hey dergisi'nin fotoğrafçıları çektikleri fotoğrafları banyo etmek için karanlık odaya geçeceklerdi. Diğer yandan da derginin yazarı Yener Süsoy ve Ahmet Kılıç, bu haberi 11 Ekim 1972 tarihinde çıkacak olan Hey dergisine yetiştirmek için daktilolarının başına koşacaklardı. Haber yayınlandıktan sonra bir deprem ekisi yaratacaktı... bu etki en fazla da bu buluşmadan habersiz olan Kardaşlar grubu elemanlarını vuracaktı. Sadece bu sayı değil, ilerki sayılarda da sürecek olan haber, iki hafta sonra çıkan Hey dergisi'nde "Müzik Dünyasındaki En İlginç Değiş - Tokuş" ana başlığı ile verildikten sonra alt başlıkta "Cem Moğollar'la Ersen Kardaşlar'la birleşti ve Kavga bitti" diye son nokta konulacaktı.
Peki neden olmuştu böyle garip ve belki de dünya rock sahnesinde bile görülmedik olay?
Olayın bir ay öncesine gittiğimizde her şey İzmir Fuarı konserinden sonra başlayacaktı. Cem Karaca, Kardaşlar grubunun bas gitaristi Seyhan Karabay'ın fotoromanda oynamasına ve Ersen'in "Kozan Dağı" 45'lik plağında çalmasına kızmıştı. Cem Karaca, grubun gitaristi Ünol Büyükgönenç'e açılarak, Seyhan Karabay'la ters düştüklerini anlatır. İstanbul'a döndüklerinde de Cem Karaca, artık Seyhan Karabay'la çalışmayacağını hatta yeni bir grup (dergide yazdığına göre 10 kişilik bir topluluk) kuracağını Ünol Büyükgönenç'e anlatır ve kendisiyle çalışmak istediğini söyler. Ünol Büyükgönenç ise "Ben Seyhan'sız bir Kardaşlar düşünemem", diyerek bu teklifi geri çevirir ve olaylar böyle akıp gider.
1972'den sonra Cem Karaca yola Moğollar ile devam edecek ve başka bir süreç başlayacaktı. 1970 yılında "Dadaloğlu / Kalender" 45'liği ile başlayan Kardaşlar grubu süreci 1972 yılının sonuna kadar sürecek ve "Kara Sevda", "Acı Doktor", "Kara Üzüm", "Askaros Deresi" gibi klasikleri oluşturacaklardı. Bu dönemin önemli isimlerinden biri Ünol Büyükgönenç, diğeri de Seyhan Karabay'dı.
Kardaşlar grubu sonra da devam etti. Kimi Zaman Ersen'le kimi zaman Selda ile... hatta sinema sanatçımız Fikret Hakan'la plak yaptı. 1974 ile 1975 arasında ise Seyhan Karabay ve Kardaşlar olarak devam ettiler.
Cem Karaca'nın bir dönemini oluşturan Kardaşlar grubuyla çalışması Seyhan Karabay'ın fotoromanda oynamasıyla son bulmuştu. Karabay usta bir müzisyen olduğu gibi 11 filmde rol almış bir sinema oyuncusuydu da. Oynadığı filmlerinden birinde Animals'ın "House of the Rising Sun" şarkısını "Serseri" ismiyle seslendirmişti. Cem Karaca'nın seslendirdiği "Kara Sevda"nın bestesi de ona aittir ve parçadaki bas dokunuşları hala aklımda mıh gibi işlenmiştir. Gene o dönemden makineli tüfek gibi bas gitar vuruşlarıyla "Kara Üzüm", Bir Anadolu ve blues buluşması diyeceğimiz "Üryan Geldim" ve o çocukluğumda plak dönerken o harika ritmi oluşturan bas gitarı ( ismini bilmeden ) merakla dinlediğim "Gel Efendim Gel" şimdi ilk aklıma gelen Kardaşlar ve Seyhan Karabay güzellikleri.
Bu arada hep Kardaşlar grubundan bahsettik ama Cem Karaca'nın Apaşlar döneminde de Seyhan Karabay'ın bas gitarı 1968'den 1970'e kadar nice klasiklere imza olacaktı. Bu dönemden de “Resimdeki Gözyaşları” unutulmazlar arasında yerini almıştır.
Seyhan Karabay, bir dönemin efsane grupları olan Apaşlar ve Kardaşlar'ın bas gitaristi. 1970'lerin yani izi silinmez olan yılların iz bırakan bir abisi.
Aptulika
18 Nisan 2020
00:40
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder