28 Haziran 2023 Çarşamba

CHET'i Hatırlamak



"Bu albümün benim için çok özel bir anlamı var.  Chet'i hatırlamak ismini verdim ve albüm için çalışırken 1979 yılına yani Chet Baker'la tanıştığım o yıllara dönüverdim. Bu tanışma müzik hayatımda bir dönüm noktası olacaktı. Onunla birlikte çalmak, konserleri paylaşmak ya da kayıt seansları yapmak, çalma tarzımda büyük bir değişikliğe neden olan, nadir caz deneyimine sahip bir sanatçıyla yakın temas halinde olmamı sağladı. "

İtalyan caz piyanisti Enrico Pieranunzi, yeni çıkan "Chet Remembered" albümünü bu sözlerle anlatıyor. 



Enrico Pieranunzi, trompetçi Bert Joris ile birikte Chet Baker'a saygı niteliğinde bu albümü Frankfurt Radio Big Band ile birlikte kaydetmiş. 



Albümdeki parçalar, o  ilk tanıştıkları yıllardan geliyor. Parçaların çoğu piyanist Enrico Pieranunzi tarafından bestelemiş ve düzenlemeleri de Bert Joris tarafından yapılmış. "Bunlar arasında, Chet için özel olarak bestelediğim, "Night Bird", "Soft Journey", "Fairy Flowers" ve "Brown Cat Dance" da yer alıyor ." diyerek albümdeki parçaları vurgulayan İtalyan piyanist,  açılış parçası "From E. to C." nin  Chet Baker ile dostluğunun isim kodlamasıyla vurgulandığını belirtiyor.  

*

"Chet Remembered" albümünü Enrico Pieranunzi'nin kendi. anlatımıyla sizlere tanıtmak istedim. Ancak albümü ilk dinlediğimden bu yana 6 hafta geçti ve arada bir çok caz albümü dinledim ve ilk anda beni çarpan çalışma bu oldu. İtiraf etmem gerekirse albümün Chet Baker'a saygı için yapıldığını bilmeden dinleyip sevmiştim. İlk dinleyişte tav olmamın sebebi, iflah olmaz bir big band tutkunu olmamdan kaynaklanıyordu. Her hafta geçişinde bu albüme ilgim daha da artıyordu. Adeta çölde susuz kalmış bir adamın bir yudum su ararken yanı yöresinin menba su kaynaklarıyla. dolması gibi bir etkiydi bu. 

Bugün şu albümü bir daha dinleyeyim dediğimde ise "Chet" isimli parça "Bre ahmak! Bu albümün Chet Baker'a adanmış olduğunu hala anlamadın mı?" diyecekti. 

Şimdi gece saatlerinde albümü dinlerken odama açık pencereden hafiften gelen serinlik öğlen sıcaklığının, neminin boğuculuğunu cazın ferah nefesine bırakıyor.  

Chet Baker'a adanmış bu albümün bana. verdiği bu keyfe benim de bir katkım olsun diyorum ve CHET BAKER'ın anısına bende bir çizgi gönderiyorum...


  Enrico Pieranunzi, Bert Joris  ve Frankfurt Radio Big Band'a  "Chet Remembered" albümü için teşekkürler diyelim. 

Aptulika 

27 Haziran 2023

saat: 23. 56



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...