30 Mart 2024 Cumartesi

Pencereden Bahar, Pikaptan Coltrane...



 40 yaşında kanser sonucu hayata veda etmiş bir güzel adam John Coltrane, bu kısa ömründe yerküremize asla silinmeyecek derecede damgasını vurmuş. 

Caz müziğinin en önemli saksafoncularından Coltrane'in 1963 yılında yaptığı "Ballads" plağı ile bugün buluştum. Abartma yok üç ay öncesinde Kuzguncuk Off The Record'a bu albümün geleceğini öğrendiğimde, genç dostum Yaşar'a "bu plağı bana mutlaka ayır" demiştim ve bugün üç aylık bekleyiş nihayete erdi. 

Yıl 1963, yani ben bile 1 yaşındayım ve bu albüm yayınlanmış. Tenor saksafonun ustası John Coltrane yanına piyanonun büyük ustası McCoy Tyner, basçı Jimmy Garrison ve  caz davulunun mihenk taşı Elvin Jones'u alarak bu güzelim Quartet (dörtlüsü) nü oluşturmuş. 

Şimdi bu özel plakla evde bir bayram çocuğu gibiyim. Pikaptan güzelim melodiler dökülürken, artık açık duran penceremden bahar kokusu geliyor. Bekledim ama belki de en doğrusu bu plakla bugün buluşmakmış.  

Aptulika

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...