9 Mart 2024 Cumartesi

Kayhan Yıldızoğlu'nun Ardından.



 İzlediğim filmlerde benim kahramanlaştırmam için öne çıkarılan başroldekileri değil de geri planda bırakılan karekter oyuncularına merak sarmam belki de çocukluk yıllarımda izlediğim kovboy filmlerinden başladı galiba. 

O kovboy filmlerinde herkes başroldeki kovboylara hayranlık duyarken ben "vahşi" denilen kızılderililere hayranlıkla bakardım. Öyle ya o renkli giysileri boyalı rengarenk suratlar, uzun saçlarıyla kızılderililer varken, beni ne ilgilendirirdi John Wayne. Kim bilir belki de burnumun dikine ters istikamete gitmemin nedeni de o kızılderililer olsa gerek. Neyse ki sonra Sergio Leone diye bir yönetmen ve spagetti Western'i çıktı da her şey benim istediğim gibi oldu. İyi de, kötü de, çirkin de başroldeydi benden keyiflisi var mıydı artık. 

Sinemaya nazaran tiyatroyu daha çok severim. Çünkü tiyatroda istediğim oyuncuya bakarım, sinema ise beni bir kadraja kilitler ve her şeyi yönetmenin görmemi istediğine göre görürüm. Ne olursa olsun sinemada da ben daha çok arka planda bırakılan oyuncuları esas alırdım. Şimdi bakıyorum da o karakter oyuncular denilenler daha esas oyuncularmış. 

İşte Kayhan Yıldızoğlu da onlardan biriydi. Ona verilen hep alkışlamamız gereken bir Bizans İmparatoru, rahip ya da ona benzer bir karakter rolleriydi. Tarihi kahramanlık filmlerinin dışında ise ya bir patron ya züppe ya da monşer biri olarak görürdük onu. O verilen rolleri iyi ya da kötü demez en hasından oynardı. 

Kentli, modern ve iyi oyuncu olan insanlara bizim Yeşilçam'ın biçtiği roller hep böyle olacaktı. Durmadan her kötülüğü yapan 60'lı yılların filmlerinin "kötü adam" karakteri Önder Somer de kentli bir görüntüydü. Aynı örneği kadın oyuncularda Suzan Avcı ve Lale Belkıs'ta da bulurduk.  

 Kayhan Yıldızoğlu'nu kaybettiğimiz bu gün böylesi bir selam göndereyim dedim. Yeşilçam denilen sinema alemimizde yere göğe sığdırılamayan yıldızları taşıyan kentli ve modern aktör Kayhan Yıldızoğlu'na selam göndermeyi borç bilirim. Kayhan Yıldızoğlu'nun nezdinde  Yıldırım Önal, Danyal Topatan, Macit Flordun, Suphi Tekniker  ve daha nicelerine bin selam olsun. 

Aptulika



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...