3 Mart 2024 Pazar

Bruce Dickinson'dan İstanbul Konseri Öncesi Tüyolar!



Bruce Dickinson'un albümü "The Mandrake Project" bu hafta sonu çıktı.  İstanbul konseri öncesi albümü ilgiyle dinliyoruz ama konserde çalacakları, gelecek ekibi ve daha nice konu merak ediliyor. Bu Cuma  günü İngiltere'deki Planet Rock kanalına konuk olan Bruce Dickinson, çıkacağı turnede yer vereceği playlist ve albüm hakkındaki tüyoları... yani merak edilenleri anlatmış.  

Iron Maiden efsanesi Bruce Dickinson, 19 yıl sonra ilk solo albümü   "The Mandrake Project"in çıkışından sonra ilk röportajını 1 Mart 2024, Cuma günü Planet Rock'ta "Paul Anthony ile Kahvaltı" programına çıkarak verdi.  Bu röportajdan alıntılar Planet Radio'nun internet sitesinde Scott Colothan tarafından aktarılmış. Blues Perişan olarak biz de bu yazıdan önemli bölümlere yer vereceğiz. Yazının altında da bu konuşmanın videosuna  yer verdik, oradan da tamamını izleyebilirsiniz. 

Planet Rock'ta "Paul Anthony ile Bruce Dickinson

Konserde yer alacak Grup

Albümü dinlerken ilk dikkatimi çeken şey solo albüm olsa da Bruce Dickinson'a eşlik edenlerin tam tamına bir grup özelliği gösterdiğini fark ettim. Dolayısıyla İstanbul konserine gelecek bu kadroyu da insan merak ediyordu doğrusu. Yapılan röportajda  Dickinson bu konuya da açıklık getiriyordu:  

“İki harika gitaristimiz var. Bunlardan biri İsveç'ten Philip Näslund diğeri de  "Rain on the Graves"de solo çaldığı için zaten kayıtlarda yer alan Chris Declercq. Böylece iki gitaristten oluşan muhteşem bir grubumuz oldu.  İkisinin de grupta olmasında ısrar ettim, zira albümde çok sayıda ikili gitar parçası var. Kayıtlarda klavyeyi çok yüklü kullandık.  Konserlerde sahnede hepsi olacak ve hiç bir eleman boşta kalmayacak, muhteşem bir ses çıksın istiyorum."

Bruce'un grubunda gitaristler Philip Näslund ve Chris Declercq'in yanı sıra baterist Dave Moreno, basçı Tanya O'Callaghan ve klavye ustası Mistheria konserlerinde de sahneye çıkacak.




Albüm neden on yıldır yapım aşamasındaydı?  

Röportajın başka bir yerinde Paul Anthony,  Bruce Dickinson'a "The Mandrake Project"in neden on yıldan fazla bir süredir yapım aşamasında olduğunu soruyor.

Bruce,

 "Albüm için çok titizlendim, yapabileceğimin en iyisi olmasını istedim. Albüm için iyi bir tanıtım ve geniş bir konser turnesi olmasını arzuladım." 

dedikten sonra bu yapım aşamasının uzunluğu konusuna şu sözlerle açıklık getirdi:

“Ancak bu süreç biraz riski ve handikaplı olacaktı. 2015 yılında  boğaz kanserine yakalandım. O tedavi süreci derken  bir yıl sonrası da  Iron Maiden konser turları başladı. Bu konserler iki yıl sürdü ve sonra malum COVID dönemi başladı. İşte bunlardan sonra artık tamam dedim ve albüme yoğunlaştım. Öyle ki albümde yer alan iki parçadan biri 25 yıl diğeri de 20 yıl önce yapılmış bestelerdi. "

 



 Neden 'Mandrake Project' gibi gizemli bir başlık  

 "Albüm bitti ve ona bir isim düşünmemiştim. Üstelik albüle ilgili çizgi roman da tamamlanmıştı.  Yani her şey bitti ve ben o zaman  'hımm, buna ne isim vereceğimiz konusunda pek emin değilim' diye düşündüm. İlk düşündüğüm isim, ‘Doctor Acropolis in the House of Death’ olmuştu ama kulağa biraz dehşet verici geliyordu."

O sıra albüm için hazırlanan çizgi romanın mereak konusu olmasından hareket ederek,  

“Çizgi roman hazırlanırken  biraz gizli ve komplovari görünen bir şey istemiştim. Ben de evet bu gizli ye komplo içeren bir projeydi sonuçta diye düşündüm.  Ancak bunun Alan Parsons Project ile karıştırılmasından da korktum. "

Alan Parson'un projesiyle bir alakası yok bunun diye gülen Bruce Dickinson sözlerine şöyle devam etti, 

“Bir nedenden dolayı aklıma birden 'Mandrake' geldi ve bu çok iyi bir isimdi.  'aslında bu oldukça iyi' diye düşündüm. Bu UFO ya da buna benzer bir şeymiş gibi geliyordu. Bu ilgimi çekti ve şöyle düşündüm: 'Bunun ne olduğunu bilmekle ilgileniyorsam başkaları da ilgilenebilir.' Sonra 'bu albüm için de işe yarar' diye düşündüm. Benim için kapak resmi ve albüm ismi müziğin kendisi kadar önemli...hatta tam anlamıyla müziğin bir ifadesidir."


Planet Rock


Konserin Playlist'i ?

Programda Paul Anthony, konserlerdeki çalma listesine ne kadar yeni materyal eklemeyi planladığını sorduğunda Bruce şu yorumu yaptı:

 “Konsere gelecek insanların 'vay be, bu harika bir şeydi!' diyerek ayrılmalarını sağlamak istiyorum.  Bu yüzden kesinlikle yeni albümden en az dört parçayı çalacağım."

Bruce Dickonson, Iron Maiden'ın efsanevi vokali. Böyle olunca da konserde Iron Maiden'dan istekler de olacak. Bu duruma da Bruce şöyle açıklık getiriyor, 

Bu Iron Maiden durumu gibi bir konser değil, çünkü solo proje olarak büyük bir gösterimiz  olacak. Yani pek çok şey olacak. Daha önceki solo albümlerim  olan "Chemical Wedding", "Tears of the Dragon", "Accident of Birth"den de çalacağız. Çünkü neredeyse aradan 20 yıl geçti ve beni solo olarak  pek çok kişi konserde görmedi..." dedikten sonra ironik bir şekilde gülerek, "... ya da konserde  görenler durumun ne kadar kötü olduğunu unutup bilet aldılar! ” 

diye sözlerini espriyle tamamlayacaktı. 

Şu sıralar Bruce Dickinson yeni albümünü bu hafta çıkardı ve konser turuna da başlayacak. İstanbul konserine kadar daha zaman vat ve Temmuz'a kadar konserlerideki playlist ufak ufak şekilenir. 


https://planetradio.co.uk/planet-rock/news/rock-news/bruce-dickinson-interview-planet-rock/








Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...