16 Şubat 2024 Cuma

Steve Hackett - "The Circus and the Nightwhale" YAZI 1


 

Uzun bir aradan sonra ilk defa dinleyici olarak saygı gördüğümü hissediyorum. 

Bu benim şahsıma değil, dinleyici olarak bana gösterilen bir saygı.

 Günümüzün dinleme alışkanlıklarının çok dışında, 1970'lerde bildiğim ama bugün için yeni bir deneyim. 

Tüketici olarak değil, dinleyici olduğumu hissettiren bir şey bu...

Steve Hackett'in bugün çıkan yeni albümü "The Circus and the Nightwhale"  


İyi bir albüm, harika bir çalışma vesaire gibi şeyler demeyeceğim zira bunların çok ötesinde bir şey buradaki. 

Uzun zaman sonra ilk defa aralıksız baştan sona bir albümü dinliyorum. 

45 dakikalık bir albümü baştan sona bölmeden dinliyorum. Şu anda üçüncü dinleyişim ve aralıksız üç saate yakın bir zamandır dinlemedeyim. 

1970'lerdeki albümler gibi ama Steve Hackett'in yaptığı geçmişe özlem falan değil, bu albüm bugünün ama dinleme alışkanlıklarımıza farklılık getiriyor.

Şimdilik üçüncü dinlemeyi tamamlayacağım. Dinleme serüvenimi daha tamamlayayım bu albümü yazmaya devam edeceğim. 

Bu yazı birinci 

ve devam edecek. 

Bir kez daha hatırlatayım: bu albümü çok sevmek falan değil buradaki... dinledikçe daha çok içine giriyorsunuz. İşte ben bu serüveni özlemişim. 

Aptulika

16 Şubat 2024

saat: 22.27


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...