28 Şubat 2024 Çarşamba

Suzi Quatro 60. yılı konserleri!


 Suzi Quatro, müzik hayatına daha 14 yaşındayken yani 1964'te başlamış, yani tamı tamına 60 yıl önce.  Ablası Patti'nin grubu  The Pleasure Seekers'ın vokalisti olmuş. Ondan sonra da dev gibi bas gitarıyla ortalığı kasıp kavurup 1970'lere damgasını vurdu. 


 

Suzi Quatro müzik hayatının 60. yıldönümünü yapacağı İngiltere turnesi konserleriyle kutlayacak. Önümüzdeki sonbaharda gerçekleşecek turne beş konserden oluşacak. 

 13 Kasım 2024 tarihinde  Londra Palladium'da ilk konser gerçekleşecek. Bunu takiben Suzi Quatro, 20 Kasım Çarşamba günü Leicester De Montfort Hall'da ardından da  York Barbican, Cardiff New Theatre ve Liverpool Philharmonic Hall'da devam edecek. 

Quatro, bu konserlerde 'Can The Can', 'Stumblin' In', '48 Crash', 'If You Can't Give Me Love', 'Devil Gate Drive', 'She's In Love With You' gibi 1970'lere damgasını vurmuş unutulmaz klasiklerini seslendirecekmiş.  



Siz bu haberi okurken büyük ihtimalle aranızdan bazıları, "Yahu kardeşim artık kim tanır Suzi Quatro'yu. Ne işimiz olur nuh nebiden kalmış isimlerle... Bari bi de kadının konser biletleri ne zaman satışa çıkacak, onu da yazsaydın!" diye kızacaksınız. Aslında haklısınız bu konserlerin biletlerinin ne zaman satışa çıkacağını falan yazmayı az daha unutuyordum. Suzi Quatro'nun İngiltere turnesinin biletleri, 1 Mart 2024 Cuma günü saat 10:00'da  satışa sununulacakmış. Biletleri şu linkten alabilirmişsiniz: 

https://www.planetrocktickets.co.uk/article/suzi-quatro/


Şaka bir yana çok da haksız sayılmazsınız. Suzi Quatro'nun bu haberini elimden geldiğince görkemli hale getirmeye çalışıyorum, üstelik yapılacak konserler de sadece İngiltere ile sınırlı. Yani bize ne! Ama işte bu da benim tutkum, yani Suzi Quatro Tutkusu. Buna ben ta çocukluk yıllarımda kapıldım ve yıllar hatta yarım asır geçmiş olsa da bu tutku bitmiyor işte.


1970'li yıllarda daha ilkokula giderken onun ismini bile bilmeden devasa posterleriye tanımıştım. O "Q" harfinden dolayı soyadını okuyamazsak da ismini gayet kolaylıkla sööyleyebiliyordum. Neyseki o o kadar popülerdi ki, abiler "Suzi Kuatro" derken hafızama alıvermiştim. Sonra tabi onun şarkılarını da dinler olmuştum. 

1970'lerin en popüler ismiydi Suzi Quatro ama deri giysileri, umursamaz tavrıyla ilerde görülecek bir çok kadın rockçının da ilk ilham kaynağıydı. Bir röportajında, ilk defa televizyonda Elvis Presley'i görmesiyle "ben de onun gibi olacağım" demiş. Bunu derken de açıkcası kadın - erkek diye düşünmemiş sadece onun gibi olmak istemiş. 1970'ler değil 90'larda bile kadınlar rock yaptı mı, şaşırılırdı. Zaten dünyada da sayıları çok azdı ve Joan Jett, Runaways, Heart, Lita Ford, Doro gibi bir elin parmağı kadar olmayacak kadar sayıları azdı...eh onlara da "kızlardan kurulu rock grubu" denilirdi. Bizde de Volvox'a şaşırılırdı. Hele Spinners'a punk yapıyorlar diye aynı şaşkınlık duyulurdu. İşte erkeklerin hakimiyetinde olan rock müziğine Suzi Quatro, 1960'ların sonunda giriyordu.

 60'ların sonu dedim ama Suzi Quatro, müzik hayatına daha 14 yaşındayken yani 1964'te başlamış, yani tamı tamına 60 yıl önce.  Ablası Patti ondan da evvel bir rock grubu kurmuş ve kardeşi Suzi   The Pleasure Seekers isimli grubun vokalisti olmuş. Ondan sonra de dev gibi bas gitarıyla ortalığı kasıp kavurup 1970'lere damgasını vurdu. 

Çocukluk günlerimden bu yana en unutamadığım kahramanın Suzi Quatro'ya selamlar olsun.

Aptulika


 





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...