13 Şubat 2024 Salı

Tinsley Ellis'in "Naked Truth" albümü Bu Çarşamba "BLUES'IN TONLARI'nda!



Çarşamba gecesi saat 23.00 gibi TRT Radyo 3'te Eyüp İblağ'ın hazırlayıp sunduğu "Blues’un Tonları" radyo programınında Tinsley Ellis'in "Naked Truth" albümü tanıtılacak. Kaçırmayın derim. 



Blues rock gitarı ve vokalinde Tinsley Ellis benim her zaman değerli bulduğum bir müzik insanı. Hele ki onun 2022 tarihli "Devil May Care" albümü benim için unutulmazlar arasına girmişti.Elektro gitarı böylesine güzel ve gössteriden uzak kullanabilen bu adamın yeni çıkan albümü "Naked Truth" ilk anda beni korkutmadı değil hani.  Neden derseniz, elektro gitarıyla bütünleşen sesi ile tanıdığım Ellis yeni çıkacak albümünde gitarının fişini çekiyor ve tamamen akustik olarak takılacağını duymuştum.  Yok hemen aklınıza elektro gitar bağnazlığı falan yaptığım sanılmasın, o gençlik günleri çok gerilerde kaldı. Benim derdim, elektro gitarda güzel işler yapanlar akustiğe geçince kendilerine bir başka anlam yüklerler ve bir çuval inciri bok ederler. Ancak bu yargım virtuözite meraklısı heavy gitaristlerdenn kaynaklanıyormuş, zira Tinsley Ellis akustik gitarı da kendi ruhuna uygun kullanıyormuş. 

  Alligator Records tarafından çıkan yeni albümünde Ellis akustik gitarı eline alması yeni bir şeyler denemek istemesinden kaynaklanmış. Değişim sadece elektrik gitardan akustiğe geçmekle kalmamış, Ellis ayak vuruşlarıyla da bir güzel perküsyon oluşturmuş. 

 Tinsley Ellis, çocukluğunda dinleyip, sevdalandığı geleneksel bluesçulara bir selam göndermek istemiş.   

 Ellis, bu albümde  1937 tarihli National Steel O Series gitarınını yanısıra   çelik gitarını da kullanıyor. Ancak en önemli ayrıntı ise Ellis'in çocukken babasından aldığı 1969 Martin D-35'ide kullanıyor olması. 

Ben bu albümle ilgili uzun bir yazı yazmak istiyordum ama gelin sizi yormayayım. Siz iyisi mi Çarşamba gecesi saat 23.00 gibi TRT Radyo 3'te Eyüp İblağ'ın hazırlayıp sunduğu "Blues’un Tonları" radyo programını dinleyin, zira bu hafta orada Tinsley Ellis'in "Naked Truth" albümü tanıtılacak. Kaçırmayın derim. 



 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...