23 Şubat 2024 Cuma

Albert Cummings, Ailesinin "Yavrum SGK'lı Bir İşin Olsun" Öğüdüne Uydu.

 


Bu yazılara görsel koyarken, dikkat çeksin diye modaya uyup, resim üzerine manşet atmakla doğru mu eğri mi yaptım bilemiyorum. Albert Cummings haberine bunu uygulayınca patronların okuduğu ekonomi, finans dergilerinin kapakları gibi oldu. Neyse yapacak bir şey yok, madem alem buysa uyduk işte, artık nereye varacaksa. 



Çocuklar sanat sepet işlerine merak sararlarsa ailelerinden hemen uyarı gelir, "Tamam bunları da yap ama önce hayatını kurtaracak bir işin olsun." ya da "Önce okulunu bitir, mesleğin olsun bunları da arada yaparsın." Daha bu tip örnekleri çoğaltabildiğimiz gibi çoğaltırız. İşte Amerikalı blues gitaristi Albert Cummings de 12 yaşında bonjo 15 yaşında da gitar çalmaya başlayınca anne ve babası ona bu altın öğüdü vermişler: "Önce hayatını kurtaracak bir işin olsun." Albert Cummings bu öğüdü kulağına küpe etmiş ve inşaat işlerinde hatırı sayılır bir işadamı olmuş. Artık inşaat mühendisi miydi yoksa mütehait miydi orasını pek bilemiyorum... İyi para kazanmış, yani "hayatını kurtarmış"

Müziği gene de bırakmamış ama kendi halinde arkadaşlarının düğünlerinde falan çalmış. İş dünyasındaki işlerine bakarken, bir gün Stevie Ray Vaughan'ın konserine gitme gafletini gösterecekti ve orada olan olacaktı. Konser sonrası artık kararını vermişti...müziği profesyonel olarak yapacaktı. O andan hemen sonra işi gücü bıraktı mı yoksa işi sağlama alana kadar mesleğini devam ettirdi mi, bilemiyoruz ama müzik için oldukça geç bir zamanda, 32 yaşında ilk albümü yayınlayacaktı. 1999 yılında başlayan bu süreç iki yıl sonra çıkan "From the Heart" ile devam edecekti. 

O günden bu güne 10 albüm yapan Cummings hem ebeveynlerin öğüdünü tuttu iş dünyasında para kazandı, sonra kendi dünyasına döndü şimde de blues dünyasının en sağlam gitaristlerinden biri olarak konserlere çıkıyor... yani buradan da kazançlı. Ama bu öykü bizde  olsaydı, büyük ihtimal anne baba devamlı, "Yavrum keşke o işini bırakmasaydın, hiç olmazsa SGK'an olur, emekliliğinde rahat ederdin"  diyecekti. Hoş bu arada bizde artık, emeklilik de çözüm olmuyor ya neyse. 

Bu arada böyle bir yazı yazmaya hiç ama hiç niyetim yoktu açıkca. Öyle hayat dersi vermek falan da umrumda değil hani. Peki bu yazıyı niye yazdım ki!

Gece vakti oturdum Albert Cummings'in yeni çıkan albümü "Strong"u dinleyeyim dedim. Albüm hoşuma gitti ve bir yazı yazmaya karar verdim. Ancak adamla ilgili yazılmış şeylere bakıp, bilgileri teyit edeyim derken, Rock And Blues Muse sitesinde Hal Horowitz'in altta linkini verdiğim yazısıyla karşılaşacaktım:

https://www.rockandbluesmuse.com/2024/02/12/review-albert-cummings-strong/


Orada ufak bir anektod olarak blues gitaristi Albert Cummings'in bu ikili dünyasından bahsedince hemen böyle bir yazı yazmak aklıma geldi. Böylece olan oldu, albüm hakkında yazacakken bir anda rotamız değişti. 

İtiraf etmem gerekirse, Albert Cummings'in müziği bazen güzel bazen de itici gelirdi. Demek ki bunun nedeni onun işadamı - müzisyen ikileminden ( bunu her ne kadar daha önce bilmiyor olsam da)  kaynaklanıyormuş. 

Cummings'in yeni çıkan "Strong" albümünü sevdim, bir iki kelam etmek isterdim ama bir anda finans kapitalin kara deliğine düşüverdim. 

Aptulika




 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...