1 Şubat 2024 Perşembe

Dave Stewart ile Bulutlarda Yürüyüş



Bugün eskilerden bir ismin yani Dave Stewart'ın piyanist Hannah Koppenburg'la yaptığı caz albümü  "Cloud Walking"i tanıtacağım. 

Hannah Koppenburg ismini ben de ilk defa duyuyorum ama Dave Stewart ismini yaşı 50'ye gelenler çok iyi tanıyor. 


Nasıl mı? 


1980'li yılları yaşayanlar Dave Stewart ismini duyunca "Yahu ben bu ismi bir yerlerden hatırlıyorum" diyecekler. Sonrasında ise bu ismin sinema dünyasından birine mi yoksa müzisyene hatta bir futbolcuya mı ait olduğunu düşünecekler.  Sonra kendi kendinize "Bu Stewart soyadı belki de kafamı karıştırdı, Rod Stewart'la karıştırıp müzisyen sandım." diyecekler. 

Tabi her zaman olduğu gibi Google Amca'ya sormak için "Dave Stewart" yazıp,  tıklayacaksınız.  Çıkan görsellere baktığınızda bir kadın bir de erkekten oluşan fotoğrafları göreceksiniz ve hafiften kızıla da kaçan sarı kafalı, kısa saçlı kadını görüp," Annie Lennox!" diye haykıracaksınız. Eh hani müzikle sıradan bir ilişkisi olanlar bile bu ikilinin tek tek isimlerini bilmese bile "Yuritmiks!" diye bağıracağına adım gibi eminim. O 80'li yıllarda herhangi bir dergi ya da plakçı vitrininde hatta duvarlara asılan posterlerde... diskolarda ve daha bir çok yerde Eurythmics denilen bu ikilinin izini bulmak olasıydı. 



Peki be adam Eurythmics ile senin ne alakan olabilir ya da Dave Stewart'ın albümünü yazacaksın ama brit pop ve elektronika çekemeyiz şimdi diyorsanız haklısınız... zira ben de çekemem.  Yeni çıkan caz albümlerine bakarken bu ismi görünce, "Bu adamı buraya neden koymuşlar." deyip geçip gidecektim. Ama biraz dinleyince hayrete düşüverdim çünkü bu bal gibi caz albümüydü ve Dave Stewart da Eurythmics'deki adammış. 

Dave Stewart'ın işbirlikçisi bu sefer Annie Lennox değil ama caz piyanisti ve besteci Hannah Koppenburg. İkiliden biri piyanoda , Dave de gitarıyla birlikte müzik yapmaya karar vermişler ve ortaya "Cloud Walking" isimli pop'tan uzak kendi halinde bir caz albümü ortaya çıkıvermiş. Kimi zaman New Orleansvari naftalinli kimi zaman swingli kimi zaman eski blues tadında ama bir o kadar mütevazı albümün ismine yakışır denli bir bulut üzerinde yürüyüş gerçekleşmiş.  

 Bu buluşmada Dave Stewart ile Hannah Koppenburg yalnız değiller, onlara  trompetlerde Freddie Gavita ve Peter Horsfall , saksafon, flüt ve klarnette Alex Garnett ve Giacomo Smith , trombonda Daniel Higham ve bas ve davulda Jesse Samler'in enstrüman desteği veriyor. 9 parçadan oluşan bu çalışmada Hannah, Dave ve Sarah Dorgan bazı parçalarda da vokal yapmayı ihmal etmemişler. 

Siyah beyaz filmlerin tadında, kadifemsi bir caz tınısı edinmek istiyorsanız size bulutlarda yürümeği öneren  bir buluşma. 25 dakikalık süresiyle yormayan güzel bir çalışma.

Aptulika





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...