25 Şubat 2024 Pazar

WALTER TROUT'un Yeni Çıkacak Albümünde BETH HART konuk

 


Blues rock gitaristi Walter Trout, şu sıralar yeni albümünü çıkartmaya hazırlanıyor. "Broken" adını taşıyan albüm 1 Mart'ta Provogue / Mascot Label Group aracılığıyla piyasaya çıkacak. Albümün en sürpriz yanı da konuk olan isimler. Walter Trout'un son albümünde Beth Hart, 80'lerin heavy metal grubu Twisted Sister'ın vokalisti Dee Snider ve Harmonica virtüözü Will Wilde olmak üzere üç harika konuk yer alacakmış. 


Daha önceden kendi grubuyla müzik yapsa da Beth Hart'ı daha çok blues gitaristi Joe Bonamassa ile yaptığı ortak çalışmalarla tanıdık. Hart daha sonra da Jeff Beck gibi gitaristlerin çalışmalarına da konuk olurken blues gitaristlerinin beraber çalışmak istediği isim haline gelecekti. Öyle ki bir ara ülkemize gelip, İstanbul Zorlu'da konser verdiğinde onu piyanosunun başında görenler çok şaşıracaktı. O artık hep kafamızda Bonamassa ile yaptığı gönül çelen, damardan blues şarkılarıyla yer etmiş olarak kalacaktı. 

Beth Hart şimdi de gene bir blues rock gitaristi olan Walter Trout'la  işbirliği yaparak karşımıza çıkıyor. İkonik gitaristin bir hafta sonra çıkacak olan albümü "Broken"da albüme adını veren parçayı seslendiriyor. Trout bu işbirliğini şu sözlerle anlatıyor:  
"Beth Hart'ın, ateşli vokalinin 'Broken" isimli parçamda çok iyi oturacağını düşündüm. Bu şarkımda dünyaya, özellikle de Amerika Birleşik Devletleri'nde olup bitenlere bakıyordum ama aynı zamanda başıma gelenlerden nasıl kurtulacağımı da düşünüyordum. İlk dizeyi 'Parçalarım kopuyor / Her gün biraz daha kaybediyorum' diye yazdım ama biraz tıkandığımı hissettim. Bu arada eşim Marie devreye girdi, şarkı sözlerinde bana yardımcı oldu ve bunu başardı. Gitar solosu, belki de albümdeki tek favorim. Ve tabi Beth ile yaptığım düetle daha da güzel oldu.”

 72 yaşındaki sanatçı,  hayatında bir hayli badireler atlatmış bir isim. Onun yakın zamanda geçirdiği karaciğer rahatsızlıklığı neredeyse hayatını kaybetmesine neden olacaktı. İğne ipliğe dönen sanatçı karaciğer naklinden sonra tekrar hayata döndü. Onun için zorluklar, badireler  ve travmalar daha çocukluk yıllarından başlıyordu.  Ocean City, New Jersey'deki travmatik çocukluk geçen albümünün de ana temasıydı. 1974'te Batı Yakası'na yapılan cesur göçüyle blues yolculuğu başlıyor.  80'lerin başında Canned Heat'le çalışmaya başlıyor. Müzik tarihinin bu ikon blues rock grubuyla çalışmak muhteşem bir şey ama o sıralarda bağımlılıkları da ayağına bir pranga gibi yapışıyor.  

Trout'un yolcuğu Canned Heat'tan sonra bir başka dev isimle kesişiyor. 80'lerin ortalarında İngiliz blues'ının kurucu "Büyük Babası" John Mayall'ın efsanevi Bluesbreakers kadrosunda  gitarist olarak yer alıyor.  1989'dan sonra solo kariyerine adım atar ama uyuşturucu bağımlılığı onun hayatını inişli çıkışlı hale getirir ve bir Avrupa konserinde tanıştığı Marie onu bu bağımlılıktan kurtarır. Bu zorlu süreçte ona destek olan Marie yani eşi olan bu kadına inanılmaz bir şarkı yapmıştır ki, anıt değerindedir.   

 Eşi Marie, Walter Trout'a kurtarıcı ve destek veren tek kişi olmuştu. Yeni çıkacak olan "Broken" albümünde de Beth Hart'ın konuk olması da onun fikriymiş. 

Evet geçen Albert Cummings yazımda haberi finans kapital ekonomi dergisine döndürmüştüm. Bu sefer de Walter Trout albüm haberini yazarken işi uzattım ve "Acıların Çocuğu" vari arabesk bir filme döndürdüm ama gene de Walter Aga sert ve travmatik hayatında bu filmi tersine çevirerek azmin ve sevginin zaferi haline getiriyor, Üstelik bu filmin müziklerini de kendi yapıyor, iyi mi!

Aptulika













Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...