27 Nisan 2022 Çarşamba

Puslu Gece Ormanından Yeryüzüne Düşen Bezgin Adam



“Gerçekler gerçektir… yalan sadece bir yalandır” ... Tim Gartland, “The Thing About the Truth” parçasında böyle diyor.  Albümün adı olan "Truth" gibi gerçek ama bir o kadar da "cool".  İster gerçek, isterse "cool" diye tanımlayalım ama bir o kadar da sade ve iddiasız. Belki de hayatın iddia edilecek yanlarına da kıymet vermeyecek kadar farklı yerlerinde biri ... Tim Gartland. Belki de onu en iyi tanımlayan kapak fotografındaki duruşu ve albümün ismi. 

Bunca tanımı albümü dinlemeye başladığımda Tim Gartland'ın sesini duyduğumda yaptım. Hani bas ya da bariton diyebileceğimiz yapıda değil ama kalın bir sese sahip bir müzisyen. Kimi yerlerde bu ses için "rustik" tanımı kullanılmış... hadi gelin biz bu tanıma kaba ama etkileyici de diyelim. 

Tim Gartland, sadece bir vokalist değil, aynı zamanda bir armonikacı ve söz yazarı. Sesi ne kadar kalın ve ayrıcalıklıysa, armonikası da nevi şahsına münhasır ve tiz tonlarda. 2011'den beri albüm yapan Garland'ın bu beşinci albümü oluyor.  Albümün prodüktörlüğünü üstlenen Kevin McKendree klavyede yer alırken, davulda Kenneth Blevins, basta Steve Mackey ve gitarda Robert Frahm ve Ray DiSilvis'ten oluşan bir grup da Tim Gartland'a eşlik ediyor.  "Truth" albümünde kadın seslerinden oluşan geri vokaller tüm övgüleri hak ediyor.  

Yazıya dün gece başladım ve uykum gelince  de sabaha tekrar bir bakarım dedim. Eh hani itiraf edeyim belki de yayınlamayacaktım. Tim Gartland deyip, dinlediğim bir albüm olarak geçip gidecektim ama sabah kahvaltı ettikten sonra tekrar bir dinlemeye karar verecektim. 

Tekrar dinlediğimde gecenin pusu dağılmıştı ve ses daha harika geliverdi. Tim Gartland'ın sesi gecenin pusu dağılınca daha da iyi geldi. Hani sabahları bir radyo programı olsa harika giderdi. Sadece ses mi? Tabiki armonika da bonusu... yoksa bonusu ses mi?

APTULİKA





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...