8 Nisan 2022 Cuma

Günlük Değil, GÜNDELİK 0015



 Bu sabah yeni çıkan bir şeyler var mıdır diye spotify'a baktığımda bir anda karşıma Metin ve Kemal Kahraman kardeşlerin "Ey Kör" isimli şarkısı çıkıverdi. Bu Ömer Hayyam'ın güzelim bir rubaisi ( dörtlüğü )'nden yapılan bir besteydi. 

İlk önce Ömer Hayyam'ın bu dörtlüğünü yazıya bir not olarak düşeyim hele:

Ey kör bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş

Bırak onu-bunu gönlünü hoş tut hoş

Şu durmadan kurulup dağılan evrende

Alacağın bir nefes o da boş... O da boş... 

Açıkçası Metin ve Kemal Kahraman ikilisinin hiç bir çalışmasını bilmezdim. İlk kez Halk TV'de konuk oldukları bir programda canlı olarak seslendirdikleri "Dewrano" isimli şarkı ile tanıdım ve kafama mıh gibi saplandı ve çok sevdim. Sonra tabi parçanın asıl albüm kaydını aradım ama aynı etkiyi yapmadı. "Ferfecir" isimli albümde yer alan bu asıl yorumda keman ve basgitar katkısı vardı ama o TV yayınındaki saz ve gitardan oluşan akustik yorumu unutamayacaktım. Bu ikilinin "Deniz Koydum Adını" şarkısını da dinledim ve çok sevdim. İşte şimdi de bu Cuma sabahı Hayyam'ın rubaisiyle hayata güzel bir başlangıç yaptım. Bu sefer Kemal Kahraman bağlama yerine ud ile katılıyordu.  Metin Kahraman gene gitarı ve vokaliyle ama o yaylılar işi biraz arabesk sol haline getiriyorsa da o da kabülüm... şiir güzel, yorum güzel... ne yapalım.
Teşekkürler Metin ve Kemal kardeşler. 

APTULİKA
8 Nisan 2022
 Saat: 7: 46





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...