30 Nisan 2022 Cumartesi

Üç Ay Boyunca Yanlış İsimle Çıkan CCR Plağı.


İki gün önce Creedence Clearwater Revival'ın 1970 tarihli yılında verdiği Royal Albert Hall'daki konserinin bir belgesel film olarak çıkarılacağını duyurmuştum. Haberin sonunda da bu konserin kayıtlarının ilk defa yayınlanacağını ve bu konserin kayıt ve görüntülerinin 50 yıl boyunca Londra'daki bir kasada saklanmış olduğu bilgisi de eklenecekti.   

Haberi bu şekilde yazdım yazmasına ama içime de şöyle bir kuşku düşecekti: 

"İyi de ben bu konserin plağını 1980'li yıllardan hatırlıyorum..."

dedikten sonra, 

"Peki o zaman bu nasıl ilk defa oluyor?"

diye içimden geçirecektim. 

Ben bu albümü 1980'lerin başında bir arkadaşımın evinde görmüştüm. Bu arkadaşımın abisi ABD'de okuyordu ve mali durumları da iyi olduğu için dışardan bir çok plağı da getirebiliyorlardı. İşte o plaklardan biri de Creedence Clearwater Revival'ın "The Royal Albert Hall Concert" albümüydü. 


O günden bu yana o albümün 1970 tarihli Royal Albert Hall konseri olduğunu sanacaktım, oysa ki... diyoruz ve işin aslına bakıyoruz.

Aslında 1980 yılının Ekim ayında bu konser albümü "Royal Albert Hall Concert" ismiyle piyasaya çıkmış. Aşağı yukarı üç ay boyunca da piyasada bu şekilde satılmış. 31 Ocak 1981 tarihinde Cash Box dergisi bu konserin Royal Albert Hall konserinin kaydı olmadığını yazacaktı. 

Bu haberin üzerine bu kaydın Royal Albert Hall değil, 31 Ocak 1970 tarihli Kaliforniya Oakland konseri olduğu anlaşılacaktı. Böylelikle skandal bir hata ortaya çıkacaktı. Plak şirketi Fantasy Records, çıkan kopyaları satıştan çekerek yeni kapaklarda hatayı düzelterek, Royal Albert Hall yerine sadece "Concert" yazacaktı. 

Bu tip hatalar hep bizde olur ve üzerine konuşup, yıllarca alaya alırdık... ama bu tip şaşkınlıklar ABD'de de oluyormuş demekki. Hem de adamlar üç ay sonra uyanabilmişler iyi mi!


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...