20 Nisan 2022 Çarşamba

Sabih Cangil'in radyo programı ama bu galiba bizim de rock serüvenimiz...


Bu hafta Cenk Akyol'un Kooperatif'inde Sabih Cangil de bir radyo programı yaptı. Dün gece o programı dinlerken neredeyse sabahı edecektim. Program bir buçuk saatti ama ben bir kez dinledikten sonra bir daha dinlemeye kalktım. Bir üçüncü kere daha dinlemeye bile yeltendim hani... ama onu da bu yazıyı hazırlarken yapıyorum. 

Sabih programını kendi müzikal serüveninden oluşan bir playlist hazırlamış. Sweet'in "Action"ıyla başlayan programda, birden kendimi tutamayarak, "Aha! ben de rock'la bu parçayla tanışmıştım" diyecektim. Sabih kendi hayatından izleri sürüyordu ama 1960 sonu çocuk, 1970'li yıllarda ergen ve 1980'lerde de genç olanların (rock ile ilgili teması olanların) tarihi gibiydi. Sabih'in programında anlattıkları ve çaldıkları benim kişisel geçmişimde de izler taşıyordu. İstanbul'da ayrı okullarda ayrı semtlerde olsak da rock dinlemek eskiden ortak bir duygu his gibiymiş.... vay be!

Programı dinledikten sonra oturup, yazıya dökümünü yapıp, yayınlamak istedimse de bundan vazgeçtim... Çünkü bu bir radyo programıydı ve öyle dinlenilmeliydi. 

Bu programı mutlaka dinleyin hatta dinlemekle yetinmeyin ve eşe dosta dinletin derim. Çünkü bu bir dönemin ülkemizdeki rock tarihi. 

Programı aşağıdaki linki tıklayarak dinleyebilirsiniz:

https://archive.org/details/sabih-cangil


Aşağıda da Cenk Akyol'un yaptığı tanıtım yazısı yer almakta...

Sabih Cangil'i en güzel bu fotoğrafın yansıtacağını düşündüm. 2 sene önce müzikteki 50. senesini programımıza uygun kolektif bir albümle kutlayan Sabih Cangil müzisyenlik ve yapımcılığının yanında 40 yıldır da profesyonel bir turist rehberi. Bu uzun upuzun 40 yıllık, 50 yıllık kariyerleri nasıl yapmış bu delikanlı?

Benim gibi Yıldız Teknik Üniversitesi mezunu bir İnşaat mühendisi olan Sabih Cangil Kooperatif'e destek olduğu 90'lık kasede sığacak bu toplamada bize kendi müzikal köklerine rehberlik ediyor.

Sabih Cangil ile müzikal, kişisel bir seyahat

👉 https://archive.org/details/sabih-cangil

www.sabihcangil.com

Akıllı Gezginler grubu 👇

https://www.facebook.com/groups/1743331462635478/  

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...