15 Nisan 2022 Cuma

Günlük Değil, GÜNDELİK 0018



DELTA KASIRGASI

15 Nisan 2022

Saat:23:56

İtibarıyla bir Delta Kasırgasına yakalandım. Artçıları sürüyor...


KASIRGA ve SONRASI

Dünden hatta daha önceki günden beri içim dışım John Mayall. Dinliyorum ve dinledikçe doyamıyorum. 90 yaşına yaklaşan bu adam her gece bana haykırarak, "Kalk lan yerinden, uyuşukluğu bırak, kıçını kaldır, daha macera bitmedi... " diyor... Ve odamın ortasına dikilip, aynen şöyle diyor:

Hiç Memphis'e gittin mi

Blues'un ilk geldiği

yerde Delta arka ormanlarından geliyor

Kırık ve büyük şehre bağlı

Beale Sokağı'nda dolunay

Damarlarımda ay ışığı var

Gitar hazır

Elim sabit

Ben Delta Kasırgasıyım

Blues'u elektrikli çalmak istiyorsanız,

Chicago bunun içindir

Bahşiş ve viski için çalınır gitar

Poker masasında

Güney Yakasında Dolunay

Ve blues damarlarımda

Gitar hazır

Elim sabit

Ben Delta Kasırgasıyım

O halde hepiniz beni dinleyin millet

Biliyorsunuz ki geliyorum

Blues içimde bir fırtına Ve onları deltada Dolunay'a

bırakmalıyım 

Sonsuza kadar beynimde 

Gitar hazır Elim sabit 

Ben Delta Kasıgasıyım.



Şimdi sizi de bu kasırga ile buluşturayım. Buyrun:



John Mayall'in 2019 yılı "Nobody Told Me" isimli albümünden bir parça ve bu gece fena halde beni bir kasırga gibi aldı götürdü. Bu albüm yapıldığında Mayall 86 yaşındaydı ve ben "Büyükbabaya bak, bu yaşta ne muhteşem bir albüm yapmış." demiştim. Büyük usta bu yıl 88 yaşında yeni bir albümle gene aklımı başımdan almıştı. Günlerdir o albümü dinliyorum.
Bugün de spotify'de haftalık seçkide büyükbabanın bu parçası çıkacaktı karşıma. Anlamlı bir tesdüftü. Bu arada  John Mayall'a bu parçada gitarıyla Joe Bonamassa da konuk oluyordu. John Mayall bir okul... bu dün de böyleydi bugün de... 

APTULİKA
16 Nisan
Saat: 01:20


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...