5 Mayıs 2020 Salı

Rock ve Moda: Apartman Topuk, İspanyol Paça, Kaftanlar ve...


Geçen hafta Meral Akman'dan şöyle bir mesaj aldım:
"Görme Biçimleri için bir önerim var. Rock müzik ve kıyafetler hakkında biraz "kız işi" gibi duruyor ama, özellikle kaftanlar, apartman topuklar, takılar, pelerinler ve maskeler ilginç geliyor bana, görsel olarak da çok etkileyici. Hendrix'i, Bowie'yi, Beatles'ı giydiren modacılar var mesela. İlginizi çekerse ben bir kaç araştırma yaptım, sizinle paylaşabilirim ya da Blues Perişan için yazabilirim."

Meral'in bu önerisini Görme Biçimleri için hem çok heyecanlandırıcı hem de çok tedirgin edici buldum. 
Neden mi?
Böyle fikirler gelir ama devamı gelmez ve ben baş başa kalırım. Ondan sonra da hayatım Üsküdar Halk Eğitim Biçki Dikiş Kursu'na döner.
Bir diğer tedirginlik de böyle bir konuya heyecanla başlar ama sonunu getiremeyiz... yani bir tomar kaygı vesaire. 
Aslında bunu modacılar, terziler, o dönemleri yaşayan organizatör vesaireyle konuşup, araştırsak... o zaman da etimiz ne butumuz ne? Zaten korona ortamında cep delik cepken delik...Kalkıp bir de Paris'e, New York'a gidip araştırma mı yapacağız.

Bu tip sorularla boğuşurken, içimden "İy fikir" dedim hani. Belki Görme Biçimleri"nden birinde araya sıkıştırıp, biraz bahsedebilirdik. Blues Perişan'da yazmaya gelince, "görürsem söylerim" hesabı denilir ama yazı falan gelmez diye düşündüm ve bir kenara koydum. Amanın bir gaza gelip daldım mı, iş bana kalır ondan sonra teyeldi...iğne, iplik, makastı falan makromelere gelir, son ütücüde alkolik olurdum...evlerden uzak!

Bu düşünceler arasında iken bir gün sonra Meral'den güzel bir yazı geldi. Ardından bunu ikinci bir yazı takip etti. Açıkcası harika araştırmalardı. Şu karantina günlerinden çıkıp, Görme Biçimleri'ni yaptığımızda Meral'le birlikte bu konuyu işlemek için can atıyorum. 

Yarın Meral Akman'ın kaleme aldığı yazı ile bu konuya bir el atıyoruz. Bu arada ben de bir yazı hazırlıyorum ona göre. Neyse sözü uzatmadan sizleri ufak bir kolajla 60'lı, 70'li ve 80'li yıllarda şöyle bir gezindirelim.





Ve tabi finalde David Bowie'nin 70'lerdeki bir tasarımın sunalım ve yarın Meral'in yazdığı yazıyı bekleyelim. 





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...