10 Mayıs 2020 Pazar

Rock Ustaları Little Richard için ne söylemişlerdi.


Little Richard'ı dün yitirdik. Rock'n Roll'un kuruluşunda yer alan bu usta, sesi ve piyano stiliyle eşi görülmemiş farklılıkta, nevi şahsına münhasır biriydi. 
Onun ardından bir çok müzisyen duygularını dile getirdi ama biz burada Little Richard yaşarken rock müzisyenlerinin onun hakkında söylediklerine yer vereceğiz.






BOB DYLAN
Bob Dylan daha ünlü olmadan önce, lise yıllığında hayatının tutkusunu şu şekilde yazmış:
"Little Richard'ın yolundan gitmek."  





JOE WALSH

"Little Richard, rock & roll'un gerçek kurucu babalarından biri ve ben de dahil olmak üzere tanıdığım her müzisyene büyük bir etki ve ilham kaynağı oldu."  






 CHUCK BERRY
Little Richard gibi rock'n roll'un kurucularından biri olan Chuck Berry, bakın onun için ne demiş:
"Little Richard harika bir yaratıcıdır. " 






ROD STEWART

"Dinlediğim ilk rock 'n' roll kaydı Little Richard'ın 'The Girl Can't Help It' oldu."  





LEMMY KILMISTER (Motörhead)

" Elvis [Presley] favorileriyle bana ilham verdi, ama Little Richard bana vokal konusunda ilham veren kişidir. En doğal, en neşeli rock 'n' roll sesine o sahipti."  




ROB HALFORD ( Judas Priest )

“Çocukken teyzem bize kullanmadığı pikabını vermişti. Tabi onun yanında bazı 45'lik plaklarda vardı.  Bunlar  Bill Haley, Elvis Presley ve Little Richard plaklarıydı. O zaman onlar arasında Little Richard'ın "Good Golly, Miss Molly" plağı beni etkisi altına almıştı.  Çocuktum ve bunun ne olduğunu bilmiyordum. Daha önce böyle bir müzik duymamıştım.  Harika bir şarkıydı bu, rock'n roll'un kökleriydi ve tabi benim için her şeyin başladığı yerdi."




VAN MORRISON

"Duyduğum ilk Little Richard şarkısı 'Tutti Frutti' idi. Rhythm and Blues yapıyordu ama burada nefesliler de vardı. Yani Elvis Presley'den farklıydı. Ve ben bunu tercih ettim. "  





SAMMY HAGAR

"Sesini duyduğumda, nakavt olmuş gibiydim. Little Richard'ın şarkı söyleme şeklini seviyorum. İşte Little Richard , her şeyin başladığı yer. "





MICK JAGGER ( Rolling Stones )

"Little Richard konserleri hakkında o kadar çok şey duymuştum ki bunların biraz abartılı olduğunu bile düşünmüştüm. Ama hepsi doğruydu. Seyirciyi kavrayışı ve elde tutuşunu açıklayacak tek bir kelime yok. O muhteşemdi. Chuck Berry, Bo (Diddley) de sevdiğim isimlerdi ama  kimse Little Richard'ın sahne gücünü yakalayamazdı. Little Richard, benim ilk idolüm. " 






KEITH RICHARDS (Rolling Stones)

"Hayatımın en heyecan verici anı, Little Richard ile aynı sahnede yer almaktı." 





JIMI HENDRIX

"Gitarımla Little Richard'ın sesiyle yaptığı şeyi yapmak istiyorum." 





PAUL SIMON

"Lisedeyken Little  Richard gibi olmak istedim." 





ELTON JOHN

"Little Richard'ın kayıtları en iyi Rock 'n' Roll kayıtlarıydı." 






DAVID BOWIE
"Little Richard'ı ilk kez dinledikten sonra bir saksafon aldım ve müzik işine girdim. Little Richard benim ilham kaynağımdı." 





JON LORD ( Deep Purple )

" Little Richard olmasaydı Deep Purple olmazdı ." 



https://ultimateclassicrock.com/

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...