15 Mayıs 2020 Cuma

Koronavirüs Günlerinde Hatırladıklarım ve Keşifler 54


Beatles'ın bu albümünü şöyle bir baştan sona dinlemek bu günlere nasipmiş. Bu arada plağın kapağı da bir İngiliz Pop Art ressamının elinden çıkmış bir kolaj yani sanat yapıtı. 

Jethro Tull'daki Bluesçu




Beatles
"Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"
(1967)
Parlophone 

Geçen yıl Görme Biçimleri'nde Pop Art üzerine hazırlık yapıyordum. İşte o sıralar iki şeyle karşılaşacak ve çok şaşıracaktım. Bu şaşkınlığın ilki Pop Art'ı hep ABD'li sanatçıların yaptığı yanılgısıydı. Bu sanat akımının çıktığı yıllarda İngiliz sanatçıların da bu alanda eserler verdiğini öğrenecektim. İngiliz ressam Peter Blake bunlardan biriydi. Bu sanatçının işlerini izlerken birden karşıma çıkan bir plak kapağı bende ikinci şaşkınlığı yaşatacaktı. Bu çocukluk yıllarından beri hafızama kazınmış olan Beatles'ın "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" plağının kapağıydı. Blake'ın kolaj harikası bu çalışma, plak kapağı ile sanat yapıtını buluşturuyordu. 

Görme Biçimleri ve Pop Art sebebiyle oluşan bu buluşmadan sonra aylar geçti ve geldik şu korona günleri evciliğine, hadi otur şöyle baştan aşağı bir dinle şu albümü dedim, kendi kendime. Bu albümde yer alan "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", "Lucy In The Sky With Diamond" ve "A Day In The Life" öylesine çok sevdiğim parçalardır ama onları albüm içinde dinlemek yarım asrı aşan bir süre sonra belki de ilk kez olacaktı. Oturdum baştan sona dinledim ve tabi bu klasik üçlü parça gene ayrı sevgi noktama oturacaktı. Ama bu üç parçayı plak kapağındaki bütünün içine oturtarak dinlediğimde ise muhteşem bir öykünün içine girecektim. 

Kısacası bu Beatles albümünü tekrar dinlemekte fayda var. Hem de plak kapağını da şöyle bir güzel seyir ederseniz, keyfine doyulmaz. 

Aptulika
Koronavirüs Günleri




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...