25 Ocak 2020 Cumartesi

Neil Young nihayet ABD vatandaşı oldu!



Geçtiğimiz Çarşamba günü (22 Ocak 2020) Los Angeles Kongre Binası'na doğru  çıkan şarkıcı, evraklarını bir elinde tutuyordu. Young'ın yanında eşi Daryl Hannah vardı. Böylece sanatçı daha önce kabul edilmediği ABD vatandaşlığına adım atıyordu.

Kanada'da doğan ancak 60'lı yılların ortalarından beri Kaliforniya'da yaşayan sanatçı, geçen yıl çifte vatandaşlık başvurusunda bulundu.
“Yakın zamanda Amerikan vatandaşlığı için başvurduğumda, testi geçtim,” diyen Neil Young, "Bana sorular sordular. Onlara doğru cevap verdim ve geçtim. Ancak vakti zamanın da esrar kullanmam nedeniyle ve sigara içen bazı insanların nasıl bir sorun sergilediği  gerekçesiyle kabul edilmemiştim." diyerek önceki durumu açıkladı.  

Young, 2019'un başlarında Başsavcı Jeff Sessions'ın ABD Vatandaşlık ve Göçmenlik Hizmetleri yasasına yeni bir yasa eklediğini belirterek, “Bazı esrarla ilgili faaliyetlerde yer alan bir başvuru sahibinin GMC (İyi Ahlaki Karakter) eksikliği olabileceği belirtilmişti.  Bu tür bir faaliyet yürürlükteki eyalet veya yabancı yasalar uyarınca yasa dışı olmasa bile federal yasaları ihlal ettiği tespit edildiği kararı alınmıştı. 

Young ise bu durumla ilgili olarak "İçtenlikle, iyi ahlaki bir karakter sergilediğimi belirtirim." dedikten sonra, "Ve vicdanımı Donald J. Trump ve diğer Amerikan adaylarına oy verebileceğimi de umuyorum." diyerek ironisi yapmıştı. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...