14 Ocak 2020 Salı

Carl Palmer'n genç Neil Peart ile yıllar önceki anısı


Progresif Rock'ın efsanesi Emerson, Lake & Palmer'ın davulcusu Carl Palmer, Billboard dergisine geçtiğimiz hafta kaybettiğimiz Rush'ın davulcusu ile ilgili bir anısını anlattı. Bilboard dergisinin internet sitesinde yayınlanan röportajda Palmer, yıllar önce Peart'ın gençliğinde, görüşmelerini anlattı.  
Neil Peart için Rush'ın önemli bir parçası olduğunu söyleyen usta baterist Carl Palmer, o zamanlarda görüştüğü bu genç davulcuya büyük bir hayranlık duyduğunu belirtti. 

Şimdi sözü Carl Palmer'a bırakalım, bakalım Neil Peart için neler söylemiş:

"Neil ile sadece bir kez, bir Rush konserinde Montreal'de tanıştım. Kısa ama doyumsuz bir sohbetimiz olmuştu. Trampet hakkında konuştuk. Onun utangaç bir genç olduğunu hatırlıyorum.  

Kesin olan bir şey var ki o progresif rock'ın sınırlarını zorladı hatta değiştirerek geliştirdi. Davul tekniği için orijinal olduğunu söylemezdim ama her zaman araştırıyordu. Onu ilginç yapan da buydu. Genel olarak çok iyi fikirleri vardı ve bu övünç vericiydi. Rush'ın müziği o kadar dinamikti ki böyle bir grupta iyi çalmakla yetinmedi, yenilikler de getirdi. Neil her zaman iyi çaldı... her zaman yeni bir şey denemekten korkmuyordu ki bu başlı başına önemlidir.  Bu yüzden harika bir davulcuydu, çünkü zamanının % 95'ini bu konuya veriyordu.

Rush için yazdığı şarkı sözlerine gelince, tek kelimeyle 'harika' diyebilirim. İnsanları gerçekten etkiledi. Anlatımı, ifadeleri kusursuzdu ve hikayeleri harikaydı. Mükemmel bir müzisyen olmakla kalmadı ve yazdığı şarkı sözleriyle bir edebiyatçı gibi yaratıcı da oldu.    

  Rush'ın ELP'yi çok sevdiğine inanıyorum. Hem onlar hem de biz üçlüydük. Davulda herkesten önce elektronik kullanıyordum ve kayıt yapıyordum. Elektronik olarak çalınan bir davul solo ile ilk kaydı   "Toccata" adlı bir parça üzerinde yaptım ve  "Brain Salad Surgery" albümüne kaydedildi. Neil sololarında elektronik kullanımı açısından bayrağı taşıdı. Sonunda çok ortak noktamız vardı.

Keşke yaşarken ailesindeki kayıpla ilgili sorunları olduğunda ona yardımcı olabilseydim; Bu, “kendini yeniden icat etmeye” çalıştığı dönemdi ve ben konuklu özel bir proje için çalışıyordum.  Neil, benimle iletişime geçmeye çalıştı; Ne yazık ki, o zaman çok meşguldüm ve onu bu projeye katamadım. 

Onu özleyeceğim."

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...