8 Temmuz 2023 Cumartesi

40 yıldır vazgeçemediğim plak ve öncesi... İpucu 5'lisi...


1983 yılında çıkan bu plak ilk çıktığı zaman alınıp, odamdaki pikapta devamlı dönmüştü. Sonra bir ara bu plağı satmak zorunda kalmıştım ama bunu yeni baskısı çıktığı zaman yapmıştım. Hani o dönem baskısı meraklısı koleksiyonerlerden olmadım hiç bir zaman. Her neyse, yani bu plak hiç bir zaman plaklarımın arasından eksik olmadı. Kaset olarak dinlemiş olsam da ben de hiç bir zaman MFÖ plağı olmadı. Ben her zaman Mazhar Fuat Özkan tutkunuydum. 

Bu tutku da bu plakla ve plağın çıktığı tarih olan 1983 ile başlamadı... İzzet Öz'ün "Teleskop" ve diğer televizyon programlarında izleyerek başladı. O zaman bu programları  televizyonun hoparlörüne mikrofon tutarak (ara kablo falan yok o zaman) Grundig marka makaralı teybe kaydetmişliğim çok vardı. Orada Mazhar Fuat Özkan haricinde unutamadıklarımdan biri de İpucu 5'lisi idi ve Heyecanlı" parçaları unutulmazlarım arasında bugüne dek kalmıştır. O parçanın yapıldığı tarihin 1974 olduğu göz önüne alınırsa bu tutku çok eskilerden başlamıştı.

Yani 1983 yılında "Ele Güne Karşı Yapayalnız" LP'si çıktığında ben içindeki şarkıların bir çoğunu zaten biliyordum. Hatta albüm çıkmadan bir sene öncesi de Ferhan Şensoy'un tiyatro salonunda verdikleri konsere de gitmiştim. Bu da tek gittiğim Mazhar Fuat  Özkan konseriydi ve onun gibisi de daha sonra kesin olmamıştır.  

MFÖ olmazdan önceki Mazhar Fuat Özkan benim için ayrıcalıklıdır ve bugün (8 Temmuz 2023) üçlünün usta bas gitaristi Özkan Uğur'u kaybettiğimiz haberini aldım. 69 yaşında hayata veda eden sanatçı, uzun süredir yakalandığı lenfoma hastalığı ile mücadele ediyordu. 

 17 Ekim 1953 de doğan Özkan Uğur, küçük yaşlarda müziğe başladı.  

1970 yılında daha 17 yaşındayken Barış Manço Kurtalan Ekspres’te bas gitarist olarak profesyonel olarak müzik hayatına başladı. 

Barış Manço askere gittikten sonra Kurtalan Ekspres bir süreliğine dağılınca Özkan Uğur, Aydın Çakuş ve Nur Yenal ile birlikte Ter grubunu kurdu ve Erkin Koray ile birleştiler. Erkin Koray ve Ter grubu1972 yılında "Hor Görme Garibi / Züleyha" 45'liğini çıkardı.



Takiben Edip Akbayram Dostlar, Ersen Dadaşlar’la çalışan Özkan Uğur, Kaygısızlar grubuna katılacaktı. Mazhar Alanson ile Fuat Güner'in kurduğu Kaygısızlar grubuna bu katılım yıllarca sürecek üçlünün ilk temellerini atacaktı. 

İlk rock deneyimlerinin temellerini atacak olan İPUCU 5'lisi içinde bas gitarist olarak Özkan Uğur'u gördüğümüzde takvimler 1974'ü gösteriyordu.  

 1983 yılında Mazhar Fuat Özkan olarak yaptıkları  "Ele Güne Karşı" albümü benim için her zaman unutulmazlar arasındaki yerini alacaktır. 

Bas gitarın büyük ustası olan Özkan Uğur bize kattıkların için minnettarlığımız sonsuz. 

Aptulika




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...