25 Mayıs 2022 Çarşamba

Alan Broadbent Trio ile Tanışmanın Güzelliği


Açıkcası Alan Broadbent ismini daha önce biliyor da değildim. Hani şöyle kısa bir dinler geçerim diye tıkladım, gelişi güzel. Fakat o andan itibaren olan oldu ve beş gündür her gece albümü dinlemeden edemiyorum; hele bu Mayıs gecelerinde öyle güzel gidiyor ki. 



Bu yılın başlangıcından itibaren dinlediğim yeni albümlere baktığımda blues ağırlıklıydı ve iç açıcı şekilde de bolluk gösteriyordu. Rock'a gelince de durum eh hani iyi sayılırdı... Ama bir iki hafta önce John Scofield'ın yeni albümü dışında neredeyse caz yok gibiydi. Geçtiğimiz Cuma günü gittiğim Anaour Brahem konseriyle bu yılın ilk caz açılımını yaptım. Konser sonrasında yeni çıkan albümlere baktığımda da Alan Broadbent Trio'nun "Like Minds" albümüyle karşılaşacaktım. Açıkcası Alan Broadbent ismini daha önce biliyor da değildim. Hani şöyle kısa bir dinler geçerim diye tıkladım, gelişi güzel. Fakat o andan itibaren olan oldu ve beş gündür her gece albümü dinlemeden edemiyorum; hele bu Mayıs gecelerinde öyle güzel gidiyor ki. 

İlk dinleyişimde beni piyano tuşeleriyle alıp götüren Alan Broadbent'in kim olduğuna dair bilgiler araştırmaya koyulduğumda daha da şaşıracaktım. Bu yetkin piyanist Yeni Zelandalı bir müzisyen ama çalış tekniği ve cazı ele alışıyla Amerikalı sanabiliyorsunuz. Hemen bu ismi bir yerlere not alacaktım, zira  'Like Minds' albümü bu ismin üçlüsüyle birikte Savant Records için yaptığı üçüncü albümmüş. Alan Broadbent Trio'da  basçı Harvie S ve davulcu Billy Mintz muhteşem bir uyum içinde yer alıyor. 

 Alan Broadbent ilk defa karşılaştığım bir piyanist ve "Like Minds" albümündeki parçalar da daha önceden kulağımıza işlenmiş caz klasikleri. Durum böyle olunca haliyle ilgimin azalması gerekirdi ama Broadbent'in kişilikli yorumu ile her parçaya yorum lezzetine hayran kalarak , tutkuyla bağlanıyordum. Sadece Alan Broadbent değil trionun diğer kanatları olan basçı ve davulcu da muhteşem bir uyumu oluşturuyorlardı. Özellikle ilk parça olan "This I Dig of You"da solosuyla karşılaştığım Billy Mintz, daha sonraki yorumlarda da davuluyla kalp atışı tadında ritmik tempoyu oluşturuyordu. Harvie S'in bas tınıları da dikkate değer güzellikte  ve bir o kadar da doğaçlamalarla harika dokunuşlar oluşturmakta. Hele o "Prelude to Peace"deki arşe (yay) ile yaptığı final güzel oturmuş. 

 Alan Broadbent Trio'nun bu albümüyle ilk tanışmam gerçekleşti ama bundan sonra daha uzun süre takip edeceğime eminin. 

APTULİKA





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...