2 Aralık 2018 Pazar

Konserlerle enerji depolamak

Fotoğraf : Anıl Yurdakul

Ana Popovic konseriyle güzel bir hafta sonu yaşamıştık... Geçen cuma gecesi de Objektif konseriyle devam ettik. Yılların grubu Objektif, İstanbul'da yeri yerinden oynattı ve "Rakın rol bööle bişi" dedi. Konseri izleyip, kaleme alan Murat Beşer'in Cumhuriyet'te pazar günü çıkan yazısını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/kultur-sanat/1157614/Rock_n_Roll_boyle_bisii....html?fbclid=IwAR27c5b2YQ7eI87z2zly6wXrfjUDzBwAKYVxpDWZPL5Pj9jCqHPhT1X7Gkk


Biz İstanbul'da "Rock'n Roll böööle bişi" dedik ama bu hafta sonu Ankara'da da bir Objektif konseri olacak. 7 Aralık, cuma gecesi Black Pub'da verilecek konser için kendinizi hazırlayın derim zira Objektif yıllar geçtikçe daha sert ve daha enerjisi yükselerek hard rock yapıyor.

Pazar gecesi de Bülent Seyitdanlıoğlu'nun "Kulak Misafiri" isimli radyo programını dinleyerek keyif aldık. "Kulak Misafiri" beni de besleyen bir radyo programı doğrusu, bu haftaki programın ilhamıyla ufak bir çizgi roman da hazırladım. Bu da iyi oldu açıkcası, hep kağıt üzerine yayınlanan çizgi roman yapmaya alışmış biri olarak bu işin internette de olabileceğini gördüm. Laf aramızda devam etmeye niyetliyim. 



Bu hafta Cenk Akyol'un İtalyan rock grubu Goblin için hazırladığı kapsamlı yazı Çarşamba günü Blues Perişan'da yayında olacak. 
Bu Salı günü ise yepyeni bir yazarla karşılaşacaksınız. Salı günü yayınlanacak ilk yazısında Byfuss, bir albümü baştan sona farklı bir üslup, farklı bir bakışla analiz edecek. Fazla tüyo vermeyeyim Salı günü  okuyarak siz bizzat şahit olun derim. 

Geçen hafta duyurduğum Sabih Cangil'in yeni albümü "Bu Sefer Böyle Oldu" cuma günkü Objektif konserinde bana ulaştırıldı. Bu albüm 14 Aralık'ta dijital ortamdan yayınlanacak, Sabih sağolsun bizler ( müzik yazarları) için özel ve belirli sayıda CD formatında yayınlamış. Bu hafta albümü dinleyip, yazacağım. Aynı konserde bir başka albüm daha bana ulaştırıldı. Bu Tünay Akdeniz ustanın rock tarihine oturmuş albümü "The Godfather Of Turkish Punk". 




Pazar sabahı kahvaltıdan sonra gezinirken çok eskiden kalan bir hasretliği sona erdirdim. 1980'lerde radyodan dinleyip tutkunu olduğum bir albümü en nihayet plak olarak edindim. Modern Jazz Quartet'in 1974 tarihli  Johann Sebastian Bach'ın klasik müzik yapıtlarını caz'a uyarladığı bu albümünü radyoda duyduktan sonra kasete kaydettirmiştim hatta grup İstanbul Festivali'ne geldiğinde de en önden izlemiştim. Zaman içinde CD  olarak da edindim ama plağını ancak şimdi edinebildim. Bu da benim için haftanın en güzel armağanı oldu. 

Daha çok kelam edebiliriz ama şimdilik kısa keselim ve haftaya merhaba diyelim.

Aptulika
bluesperisan@gmail.com






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...