12 Aralık 2018 Çarşamba

Dario Argento sinemasındaki İtalyan Rock grubu: GOBLIN - 9..bölüm





"Libra grubu Amerika’ya götürecek olan Danny Besquez ile sözleşme yaptı. Orada 6 ay kaldık. Frank Zappa’ya ve “Tubes” gibi gruplara ön grup olduk. Bir gün Profondo Rosso’nun İtalya’da 1 numara olduğunu keşfettim. Gerçekten şok olmuştum. Böyle bir başarıyı beklemiyordum. "




Walter Martino (davul)  




Claudio Simonetti ile tanışmanı anlatır mısın ?
Claudio ve ben çok gençken tanışmıştık. 17 yaşındaydım ve arkadaşlarımla Hendrix ve Cream çalardım. Claudio beraber grup kurmayı önerdi ve   "Il ritratto di Dorian Gray" ‘i kurduk.

Grupta kimler vardı ve ne tür bir müzik yapıyordunuz ?
Başlangıçta grupta 5 kişi vardı. Benimle beraber Claudio , Luciano Regoli ( Vokal ) Fernando Fora ve Roberto Gardin ( gitarlar ) , sonradan üçlü olduk Massimo Giorgi ( bas ) ile birlikte Claudio ve ben sonradan Goblin stilini oluşturacak olan “Barok-rock” çalmaya başladık. O dönemde Nice , ELP gibi gruplardan hoşlanıyorduk. Yeni sesler yaratmaya çalışıp, son derece uzun parçalar , gerçek süitler yazıyorduk. 5/4 , 7/8 gibi acayip tempoda şeylerdi. 

İsminizin anlamı neydi ?
O zamanki gruplar "Premiata Forneria Marconi" , "Banco del mutuo soccorso" gibi büyük ve uzun isimler kullanıyordu. Biz de aynısını yapmak istedik !

Sonra ne yaptınız ?
Birkaç sene sonra Claudio askere çağırılınca grup dağıldı.Ama ben başka gruplarda çalmaya devam ettim. Paolo Rustichelli ile çalıştım. 

Profondo Rosso’dan neler hatırlıyorsunuz ?
Unutulmaz bir deneyimdi. İlk başta Giorgio Gaslini’nin müziklerini aranje edip adam başı 100.000 liret alacaktık. Birdenbire Argento bize Gaslini’ye yaptığımız “sert” düzenlemelerden farklı olarak gerçek rock şarkıları yazmamızı önerdi. Claudio’nun evindeki o uzun gecede 1 milyon kopya satan o albümü yazmıştık.

Tema parçasını kim keşfetmişti ?
Normalde şarkı grubun ortak çalışmasından doğdu. 4/4 ölçüdeki arpej Fabio tarafından bulundu. Morante değiştirerek bir ölçü 7/4 bir ölçü de 8/4 te çaldı. Ben moog partisyonlarını besteledim.  Claudio bütün org partisyonlarını düzenledi. 

Melodinin Mike Oldfield’dan kopya edildiği suçlamaları oldu ........
Kesinlikle yalan   Arpej nedense o parçayı hatırlatıyor. Ama sadece çalmak istediğimiz bir tavırdı. Günümüzde herhangi bir parça modern samplerlar ile yeni bir hale getirilebiliyor.





Sonra neler oldu ?
Profondo Rosso’nun miksajı sırasında Sandro Centofanti, Nicola Di Staso, Federico d'Andrea ve Dino Kappa tarafından kurulan “Libra” beni çağırdı. Teklifi reddetmedim. Çünkü onların müziğini daha çok beğeniyordum. Sonraları “fusion” olarak adlandırılan bir çesit "funk-rock-jazz” dı.



Bu deneyimini anlatır mısın ?
Libra grubu Amerika’ya götürecek olan Danny Besquez ile sözleşme yaptı. Orada 6 ay kaldık. Frank Zappa’ya ve “Tubes” gibi gruplara ön grup olduk. Bir gün Profondo Rosso’nun İtalya’da 1 numara olduğunu keşfettim. Gerçekten şok olmuştum. Böyle bir başarıyı beklemiyordum. .....


Sonraları Libra neler yaptı ?
Amerika’da kaldığımız sırada ortada bazı anlaşmazlıklar vardı. İkinci albümü kaydettikten sonra İtalya’ya dönerek Amerikan rüyamızı terk ettik. 



Libra’nın “Shock” film müziği ile neredeyse Goblin gibi bir tecrübesi oldu değil mi ?
Evet ama plak ne yazık ki İtalya’da o kadar başarılı olamadı. Buna karşılık yurtdışında daha çok sattı. 
Bu plak için hala Japonya’dan telif ücreti alıyorum.



Goblin’den ayrıldığınıza pişman oldunuz mu ?
Düşünüyorum da onlarla kalsaydım kendi yaşamımdaki ve kariyerimdeki o güzel deneyimleri yaşayamayacaktım. Film müziği bestelemek harika bir serüvendir , özellikle müziği başarılıysa. Ama herşeyi baştan yaşama fırsatım olsa yine aynı seçimleri yaparım. Bana bir çok güzel şey yaşattı. Ve kim bilebilirdi ki Goblin’in  bir daha toplanacağını ?!



Devamı Var 
Yarın Goblin müziklerinden örnekler

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...