11 Aralık 2018 Salı

Dario Argento sinemasındaki İtalyan Rock grubu: GOBLIN - 8..bölüm



"Dario Argento’nun gerçek bir müzik yeteneği olduğunu düşünmüyorum. Ama güçlü sezgileri vardı ve seyirciyi kısa zamanda müzik ile etkilemeyi beceriyordu. Teknik yönlerdeki cehaletinin üstesinden gelerek düş gücünü eserlerine iyi yansıtıyordu."




Maurizio Guarini (klavyeler)  




Müzik tutkunuz nasıl başladı ?
10,11 yaşlarıma geldiğimde gitar çalmaya başladım. Okulda düzenlenen bazı konserlerde arkadaşlarımla birlikte rock müzik yapıyorduk. Sonunda klavye ve elektrikli piyano çalmaya başladım. Ve caz ortamında profesyonel olarak çalışmaya başladım.

Ta ki 1975’te Goblin’le tanışana kadar...
Profondo Rosso’nun çok popüler olduğu zaman Claudio Simonetti , Walter Martino ve diğerleri arasında bazı tartışmalar vardı. Kuzeyden güneye bütün İtalya'yı kapsayacak iki aylık turne sırasında çalacak müzisyenler arıyorlardı.

Bu sıralarda hangi tarz müzikten etkileniyordunuz ?

Tabiki Genesis ve  Gentle Giant tarzı "soft rock". Hiçbir zaman hard rock sevmedim. Hard rock karakterime uygun bir müzik değildir. Müzikseverler Beatles ve Stones diye ayrıldıkları sıralarda ben ilk grupta yer alırdım. 

Suspiria’da isminiz yeralmamasına rağmen çaldığınız doğru mu ?
Evet doğru. Parçalar kaydedildikten sonra prodüktör Carlo Bixio ile para konusunda bir tartışmam oldu. Ve Ciddi olarak grubu bırakmayı düşünüyordum.

Bir müzikal yardımcı olarak Dario Argento hakkında ne düşünüyorsun ?
Dario Argento’nun gerçek bir müzik yeteneği olduğunu düşünmüyorum. Ama güçlü sezgileri vardı ve seyirciyi kısa zamanda müzik ile etkilemeyi beceriyordu. Teknik yönlerdeki cehaletinin üstesinden gelerek düş gücünü eserlerine iyi yansıtıyordu.

Patrick ve Contamination’da nasıl çalıştınız ?
Profesyonel bir işten çok arkadaşlara yardım şeklinde birşeydi. Bu sebepten dolayı plaklarda ismim geçmez.



Goblin’in çözülmesini nasıl yaşadınız ?
Ben bunu yaşamadım. Bu grubun başarılı olduğuna inanmıyordum çünkü. Arkadaşlığımız sebebiyle diğerlerini ( Pignatelli , Agostino Marangolo ) izledim. “Fantasy” aşığı birisi değilim çünkü. 

Sonrasında neler yaptın ?
Eşimin yazdığı dizelerden yola çıkarak “Volo” yu kaydettim. “Est” dışındaki bütün şarkılar Maurizio Lusini  tarafından söylendi. Goblin’de bu albümde bir araya gelecekti ama Sadece Fabio bas çaldı. 1982’de “sequencer”lar daha yoktu, David Wilson basit bir elektronik davul kullandı. Gitarlarda Maurizio Lusini klavyelerde de ben vardım. Parça San Remo’da başarı sağlayamadı , sonradan TV programı “Discoring” de tema müziği olarak kullanıldı.


Ya sonra ?
İtalya'nın en önemli şarkıcıları ile bazı turneler yaptıktan sonra Pino Donaggio "Sotto il vestito niente"nin film müziklerinde sequencer’ını kullanmam için beni çağırdı. O dönemdeki bir çok müzisyen gibi Pino Donaggio da modern samplerlar ve sequencerlar hakkında çok az şey biliyordu. O günden beri beraber çalışıyoruz.


Devamı var 
Yarın davulcu Walter Martino

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...