28 Aralık 2018 Cuma

Hafta Sonu Blues Perişan Kütüphanesi'ne Katkı 83


2018 yılında okuduğum kitaplardan bazılarını hep yazmak istedim ama o "daha sağlam bir yazı olsun, biraz erteleyeyim haftaya yazarım" çelmesi yok mu, işte o bir çok kitabı paylaşmama engel oldu. Ben de o halde yıl biterken 2018'de okuduğum ama sizlerle paylaşamadığım (yani Blues Perişan Kütüphanesine katamadığım) kitapların yıl sonu dökümünü yapayım dedim. Hani bakkal "sayım" yapar onun gibi bir şey olsun yani. Kim bilir bunlardan bazılarını seneye uzun uzun da yazarım belki.  
Evet... Haydi buyrun bakalım.


Blues Perişan Kütüphanesi Yıl Sonu Dökümü

* Ters(ine) Yazılar - Özdemir İnce
* Babıali Anılarım - Osman S. Arolat
Hayat Olduğu Gibi - Krikor Zohrab
* Best Seller Okuma Klavuzu - B. Sadık Albayrak
* Nora'ya Mektuplar - James Joyce
* Aylak Köpek - Sadık Hidayet

Burada biraz duracağız, konu Sadık Hidayet. Açıkçası bu yıl böyle güzel bir öykücü ile tanıştım. Bu tanışmaya vesile olan kişi de sevgili dostum Geronimo Yalnızkartal'dı. Bana bu kitabı doğum günü hediyesi olarak hediye etti ve ben bu İranlı güzel yazarla tanıştım. 

Hercümerç  -  Ogan Güner
* Hacı Aga - Sadık Hidayet
* Yedinci Adam - John Berger
* Portreler - Yusuf Ziya Ortaç
* Yazmak Doludizgin - Orhan Kemal
* Ça - Özdemir Asaf
* Şimdi Saat Kaç - Ferit Edgü
* Atölyede Söyledikleri/ Notlar ve Düşünceler - Jean Auguste Dominique Ingres


Janus isimli yayınevi plastik sanatlar (güzel sanatlar) üzerine nitelikli çeviri kitaplar yayınlıyor. İlk olarak bu kitapları okudum, diğerlerini de 2019'da okumak için ayırdım. Sakın ola ben resim ve heykelden anlamam, bu kitaplar ağır gelir demeyim. Bu kitaplar size yeni pencereler açacak. 

* Sermaye Dini - Paul Lafargue 
* Onlardan Çok Var - Hakan Zal
* Resimde Ve Heykelde Biçim Sorunu - Adolf Von Hildebrand
* Geçmişe Yolculuk - Stefan Zweig
* Kızıl - Stefan Zweig



Stefan Zweig'in biyografi kitapları dışında bütün yapıtlarını 2017'de okudum bitirdim demiştim ki yeni çıkan bu iki kitapla daha karşılaştım. Yahu adam ne kadar çok yazmış. Bunlar dışında da bir iki kitap daha gördüm ama artık ben noktayı koymak niyetindeyim.

* Karikatürlerde Abdülhamid - Abdullah Görgün
* Umutsuzluk Yakışmaz - Doğan Kuban
* Kadife Bey - Richard Skinner
* Anı Değil Yaşam - Oktay Akbal
* Sözcüklerle Yolculuk - Oktay Akbal
* Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez
* Diri Gömülen - Sadık Hidayet
* Türkiye'nin Kültür Sorunları - Ekrem Akurgal
* Karartma Geceleri - Rıfat Ilgaz




Bu başyapıtı bu yıl okumak nasip oldu ve niye bu kadar geç okuduğum için de kendime kızdım. 1940'lı yılların Türkiyesi'nden bir büyük kesit, solcu bir öğretmenin kaçak yaşayışının romanı. İkinci Dünya Savaşı içinde tarafsız kalıp, savaşa girmemeye çalışan ülkemizde yaşananlar. 
Bu kitabı okuduktan sonra Sabahattin Ali'nin "İçimizdeki Şeytan" romanı aklıma geldi. Yılın sonuna doğru Uğur Mumcu'nun "40'ların Cadı Kazanı" kitabını da okuyunca o dönemi daha iyi anlayacaktım. Bu dönem için bu günlerde o kadar laf ediliyor ama Mumcu'nun dediği gibi "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunuyor." Son olarak da şunu söyleyeyim: Rıfat Ilgaz gerçekten büyük yazarmış. 






* Sineklerin Tanrısı - William Golding
* Dünya Düzdür - Tarık Dursun K
* Çizgilerle Nazım Hikmet - Müjdat Gezen
* İstanbul'da Kayıp Zamanlar - Liji Pulcu Çizmeciyan
* İstanbul'da Kayıp Zamanlar 2 - Liji Pulcu Çizmeciyan
* Çağdaş İspanyol Edebiyatı Öykü Seçkisi
* Devrimci Portreler - Hikmet Çiçek
* Türkiye'nin Yakın Tarihi - İlber Ortaylı
* Kadın Pençesi - Halid Ziya Uşaklıgil
* Savaş Pilotu - Saint - Exupery
* Türkiye'de Siyasal Cinayetler - Alpay Kabacalı
* Nereden Başlayalım - Bozkurt Güvenç
* 40'ların Cadı Kazanı - Uğur Mumcu








1940'lı yılları her açıdan bilmek için ideal bir kitap. Yıllar sonra Uğur Mumcu'nun kitabını okurken belgelere dayalı araştırmaları fena halde özlediğimi anladım. İnatla tavsiye ediyorum. 










*Güleryüzlü Ciddilik - Vedat Günyol
* Karşı Kıyılar - Oktay Akbal
* Tarzan Öldü - Oktay Akbal
* Gitanjali - Rabindranath Tagore
* Gül Ve Yumruk - Mitterand
* Doğduğum Şehir - Mario Vitti 


Bir de çizgi romanlar var ama onlar birz uzun olur ama benim için yılın olayı Red Kit'leri tam seri tamamladım gibi ama eksikler basımı tükenenlerden. 

Aptulika




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...