9 Aralık 2018 Pazar

Güzel bir müziğe kulak misafiri olmak


Geçtiğimiz haftaya Cenk Akyol'un devasa yazı dizisiyle başladık. Haftaya yayılmakla bitmedi bu hafta da devam edecek. 1970'lerin İtalyan rock grubu Goblin'i bugün bilen azdır hatta bir elin parmaklarından bile azdır. Açıkcası bu kadar uzun yazıyı kim okuyacak diye de düşünmedim değildi hani. Ama bir hafta oldu milletin sıkılması bir yana "yazıyı zevkle takip ediyoruz", "film müzikleri ve Dario Argento konusunda çok yararlandım." diyenler bile oldu. Kendi adıma yazıları editoryal aşamada düzenlemekten öyle bir noktaya geldim ki bir üniversitenin Sinema TV bölümünde tez hazırlayabilirim. Bu arada bu konuyu düşünsem mi nedir, yaşım tam akademik kariyere müsait. 
Şaka bir yana Cenk'in böyle kapsamlı yazıları beni yorsa da mutlu ediyor. Yazı dizisinin sonunda, belki de başta yapmamız gerekeni yapacağız ve Goblin'in çalışmalarından örneklere de kapsamlı olarak yer vereceğiz. 
Cenk Akyol bu yazı dizisiyle de yetinmedi ve elektronik müzik ustası Erdem Helvacıoğlu'yla da bir röportaj yaptı, hem de yeni bir çalışmasının dumanı tüterken. O yazısını da dizinin akabinde burada yayınlayacağız. 

Geçen hafta aramıza ilk yazısıyla katılan Byfuss, Mark Knopfler'in son albümünü farklı bir şekilde yorumladı. Kendi adıma okumaya doyamadım. Hala tekrar tekrar okuyorum. Aynı şekilde başka albümleri de inceler mi diye merakla bekliyorum. 

 Yazarlarımızdan Bülent Seyitdanlıoğlu Radyo ODTÜ'de "Kulak Misafiri" isimli programında öyle güzel yayınlar yapıyor ki, ben de gaza gelip, çizimler yapıyorum. Bülent önümüzdeki hafta pazar günkü programını da Queen'e ayırıyormuş. Merakla bekliyoruz hani. Bu arada yazımın başlığına da "Güzel bir müziğe kulak misafiri olmak" dedim... Zira her pazar gecesi Bülent'in programını dinledikten sonra Pazartesi çıkacak olan "Haftaya Merhaba" yazısını hazırlıyorum. O programın enerjisi olmasa bu yazılar çıkamazdı. Vecdi'nin deyimiyle "Rock'n Roll bööle bişi". İyi ki de bu yer kürede varmış... bizim için çok güzel bişi olmuş. 
Neyse sözü fazla uzatmayalım ve yeni haftaya merhaba diyelim. Bu arada aklınıza gelen görüş, öneri her ne varsa yazı altlarındaki yorum bölümüne yazarsanız sevinirim. Ben oraya yorum falan yazmam derseniz mail adresimizden ulaşabilirsiniz. Mail adresi 
bluesperisan@gmail.com
bekleriz efendim,

Hepinize iyi bir hafta olsun dileklerimle.


Aptulika





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...