12 Ocak 2024 Cuma

Cahit Kukul'u Kaybettik

 



Bu sabah saat 10.00 sıralarında aziz dostum Sinan Doyan'ın telefonu gelecekti.  O sıra annemi rutin bir muayene için hastaneye götürecektim ve tam o sıra kahvaltılık bir şeyler almak için marketin kasasında ödeme yapmak üzereydim. Bu saatte Sinan niye arar dedim ama telefona baktım. Telefonda Sinan "Aptul bilirsin bu saatte aramazdım ama" dedi ve "Cahit Abi" dedi, başka bir şey diyemedi. İşte böylece öğrenecektim bu kötü haberi. Çocukluğumun Erkin Koray ve Yeraltı Dörtlüsü plakları, gençliğimin elimden düşmeyen Hardal albümleri, orta yaşımın Meteor CD'si ve unutulmaz Erkin Koray Moda Sineması konseri gözlerimin önünden market kasasının önünde dururken resmi geçit yapacaktı. Kasada ödemeyi nasıl yaptım bilemiyorum. Ancak annemin evinin önünde dururken aldıklarımı poşete koymadan elimde abuk sabuk bir şekilde tuttuğumu farkedecektim.

Cahit Kukul'un ölüm haberini kızı Özlem Facebook sayfasından, "Canım babamız Cahit Kukul’u saat 07:50 de verdiği yaşam mücadelesi sonucu kaybettik yanımızda tüm kalbiyle olan tüm dostlara sonsuz teşekkür ederiz ." sözleriyle duyurmuştu. 

Bu paylaşımdan üç saat sonra da Özlem, "Babam Cahit Kukul ‘un cenazesi yarın öğle namazına müteakip Rami Hacı Ali Paşa camii’nden kalkıp Rahmetli Ekrem Kukul ve rahmetli babaannem Hidayet Kukul ‘un olduğu alie mezarlığına defnedilecektir. Tüm sevenlerine duyurulur. 🙏Sağ olun var olun . Dostlar sağ olsun ." mesajını yayınlayacaktı. 

Yarın Cumartesi günü öğle namazını müteakip Türkiye'de rock müziğin Ramili öncülerinden biri olan CAHİT KUKUL'u sonsuzluğa uğurlayacağız. 

Cahit Abi, senin bana kattıklarını anlatmama ne kelimeler ne de sayfalar yeter. Senin böbürlenmeyen sakin ve içe huzur veren duruşunu unutamayacağım. Bir emekçi, aydın, müzisyen ve Rami semti ile özdeşleşmiş bir rockçıydın. Kimse pek bilmez ama şiire , Hayyam'a, Edgar Alan Poe'ya meraklı ince bir insandın. Cahit Abi, senin yer aldığın Hardal'ın iki LP albümü olmasaydı, inan bana gençliğim diye bir şey kalmazdı. Bana kattıkların için sonsuz teşekkürler abi. Şu an Annabel Lee şiirini okuyorum, "Çok çok  uzun yıllar önce./ Deniz kıyısında bir krallıkta / Bir kız yaşarmış..." diye başlayan bu şiiri senin bestenle dinlemek vardı ama. Yok pandemi, yok kayıt mayıt  falan derken dinleyemedik. Artık oraya geldiğimizde bize çalarsın Cahit Abi. 

Huzur ve ışıklar içinde uyu güzel abim. 


Aptulika




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...