27 Şubat 2022 Pazar

Scorpions , "Rock Believer" ile gazı köklüyor!

 


Scorpions denilince akla ister istemez "Still Loving You" gelir... ya da hala gelir mi? Zira o parçanın versiyonlarından çok ekmek yediler; ben "Wind Of Changes"ten sonra defteri kapadım. Kinaye bir yana "Still Loving You" bir heavy başyapıtı olarak önemlidir ve ben çok severim. Biz eskiden "slow metal" derdik şimdi " metal balad" mı derler herneyse, o parça önemliydi. Hadi sözün özü Scorpions hem sert tınılı hard'n heavy'nin hem de yumuşak tınılı baladların alameti farikasıydı. 

Neyse onların üzerinden yarım asrı aşan zaman geçti ama benim için grubun vazgeçilmezi Klaus Meine'nin akıl almaz ses rengidir, ikinci olarak da ona tam aksinden yaklaşan Rudolf Schenker'ın hayvani sert gitar fikirleri gelir ki bu iki devin birbirine karşı oluşturduğu tezat gibidir. 

Benim Scorpions ile bağlantım yıllar önce kopmuştu. Belki de milat "Wind Of Changes" idi ama gene o parça da güzeldi. Ondan sonra her çıkan albümde bir define bulacak gibi atlasam da sonuç hüzün olacaktı ve ben de uzun yıllar önce bağı kopardım. Hele bir ara "Veda Turnesi" , "Veda Albümü" ayağına oyunlardan sonra selamı sabahı iyice kesiverdim hani. Geçen hafta bir yerlerde yeni Scorpions albümü haberini görünce, ilk önce burun kıvırsam da bir kulak vereyim dedim. Bu arada Klaus ustanın sesini özlemişim ve biraz takıldım. İlk parçaya kulak verdiğimde tamamen  "Gaz" olan başlangıçla adeta Manowar'dan hallice bir ajite ile karşı karşıyaydım. Bu arada davul biraz dikkatimi çekti ve bir baktım Motorhead'in davulcusu Mickey Dee orada. Bu yılar süren ilgi kesikliğini bitirmek için iyi bir neden olabilirdi. Hemen takıldım tabi ki. Bu arada Mickey'in katılımı fena olmamış derim. 

Öncelikle şöyle bir kadroyu yoklamaya alalım:

 Klaus Meine – Vokal

Rudolf Schenker – Ritim gitar

Matthias Jabs – Solo gitar

Paweł Mąciwoda – Bas 

Mikkey Dee – Davul

Albümün ismi "Rock Believer" ve hem isim hem kapak resmi Scorpions'a uyar nitelikte.  25 Şubat'ta çıkan bu albüm grubun ondokuzuncu stüdyo albümü.  Albüm tam anlamıyla bir gaz ile başlıyor: "Gas In The Dark". Yetmişini aşmış Scorpions, ilk parçada , "Depoda daha fazla gaz olmalı" diyor ve daha hızlı ve sert çalmak için gaz pedelını köklüyor. Eh fena da olmuyor hani altmışlık ben dinlerken kafa sallıyor ve zıplıyorum (tabii bu evde oluyor, dışarda ağırdan alırım ona göre). Ardından gelen "Roots In My Boots" ile gaz pedalı gene kökleniyor ama bu sefer Mickey Dee'nin vitesi virajları rahat almamızı sağlıyor (bu yazıyı yazarken ben de şaşırdım, zira ömrü hayatımda bir araba kullanmışlığım yok, nasıl gider nasıl durur bilmem ama yazarken sanki direksiyona geçtim ve otobanda sürüyorum gibi).  Üçüncü parça  "Knock 'em Dead" de de gaz devam ediyor ama bu sefer nakaratlarla biraz yükü hafifletiyoruz ve tabii Matthias Aganın gitar solosu yolculuğumuzda etrafa güzel bir seyir atmamızı sağlıyor. 

Sonrasında albüme adını veren parça bir marş etkisiyle başlıyor ve arabadan inip geniş ovalar içinde ata biniyor ve dört nala gidiyoruz. Klaus Aganın sesi bizi  biraz daha Scorpions ortamına çekiyor. "Peacemaker" ve "Hot and Gold" ile hız sınırında yolculuk sürerken diğer yanda "Seventh Sun" ile ufaktan nefesleniyoruz. "Shining Of Your Soul" gitarın helezonları arasında reggea ritmiyle Scorpionsvari bir valse başlıyoruz. 

Albümde "When You Know" Where You Come From" u ayrıcalıklı olarak sevdim. Klaus Aganın sesini hala hissetmenin bahtiyarlığı bir de albümün sonuna yerleştirilmiş akustik versiyonla biraz daha barok etkide gelmiş. Olabilir adam tavlama için bir yöntem, ama ne yapalım işler böyle yürüyor.  

Sizi bilemem ama ben bu albüme ve Scorpions'a tekrar ısındım bile. Adamların bu yaşa rağmen hala gazın pedalına böyle basmaları övgüye değer doğrusu. Bu arada hız yapıyorlar ama aptalca kaza yapmayacak kadar da iyi sürücüler... bunun adı da yılların deneyimi ve birikimi olsa gerek. Bu da ayrıca önemli. Ne yapalım ki Scorpions böle bişi! 

Bu arada Mickey Dee davulda güzel akıyor. Sakin olun her şey yolunda. 

Yazıyı grubun albümündeki "When You Know". şarkısının sözlerinden bir bölümle bitirelim: "Kendine karşı dürüst ol, bu senin hayatın"

APTULİKA











Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...