5 Şubat 2022 Cumartesi

Kulak Misafiri: Kalk kalbe karşıdır!



 Bazı anlar vardır ve o yaşanan için "iyi ki olmuş" dersiniz. 2017'de yaptığım "Sait Faik'ten Kafka'ya" sergimi İstanbul'un ardından Ankara'ya taşımıştım.  İşte orada yaşanan bir an benim için çok önemliydi ve bu sergiyi iyi ki Ankara'da da yapmışım diyecektim. O sayede çok güzel bir insanla tanıştım. Bu kişi Bülent Seyitdanlıoğlu'ydu. Ondan sonra beş yıllık bir güzel dostluğumuz oldu. Dostluğun yekünü beş yıl olsa da sanki yüzyıla bedel gibi. Kendi adıma Bülent'le keşke daha önce tanışmış olsaydım derim. 

Bülent her hafta Radyo ODTÜ'de Kulak Misafiri isimli programı hazırlayan bir radyocudur. Ancak o her gün aksatmadan facebook sayfasında rock adına paylaşımlar yapar. Bu paylaşımlar ve oluşturduğu tarihsel görseller da bir radyo programı gibidir. Sadece kendi yaptıklarını değil, benim blogdak yazdığım bir yazı ya da bir çizim varsa paylaşıp, insanlara ulaştırır. sadece o mu, yaptığım bir etkinlik, çizim her ne varsa insanlara ulaştırır. Açık konuşmak gerekirse Bülent'ten başka hiç kimse de böyle yapmamıştır. 

Bu hafta bu dostluğun bir güzel yansıması daha olacaktı. Durun hele bir anlatayım: Benim radyo aşkımı bilirsiniz. Bu hastalığıma bir başka güzel dostum Cenk Akyol kurduğu Kooperatif"le ilaç oldu. Yeni iletişim sözcüğüyle podcast olarak ayda bir radyo programı hazırlıyorum ve bu ayın programı da bu pazartesi yayına girecek. İçimde bir heyecanla bekliyorum. 

Benim radyo sevdam sadece kendi yaptığım radyo programıyla sınırlı değildir, dinleyici olarak da tutkum sürer. Pandemi vesaire derken Bülent'in radyo programı Kulak Misafiri'ni de uzun süredir dinleyememiştim.. Bugün içimden bir ses yarın geceki Kulak Misafiri'nde acaba neler var diye beni dürtecekti. Hemen Bülent'in facebook'taki sayfasına baktım. Bir de ne göreyim, bu öyle bir şeydi ki, hani "kalp kalbe karşıdır" deyimi var ya aynen doğrulanacaktı. Nasıl mı? Buyrun aşağıdaki Kulak Misafiri programının tanıtımına bakın:

1975 rock tarihi açısından çok önemli bir yıl olmuştu. Bu yıl  çıkan albümlerden birisi de Pink Floyd'a ait  Wish You Were Here idi. 

Wish You Were Here tam 46 yıl sonra efsane isimlerle  yeniden yorumlandı.

Klavyede Yes'den  Rick Wakeman, davulda  Deep Purple'dan Ian Paice bunlardan yalnızca ikisi.

Bu albümde yer alan diğer isimler kimler ve albümün hikayesi bu Pazar Radyo ODTÜ 103.1'de.

Canlı dinlemek için: www.radyoodtu.com.tr

 Bülent yarın ki yani bu pazar günkü programında Pink Floyd'un "Wish You Were Here" albümünün efsane isimlerle 46 yıl sonraki bir yorumuna yer verecek.  Peki benim bir sonraki gün yayına girecek programımda ise 1975'teki bu albümün benim için ne derece öneme haiz olduğunu anlatan bir sunum ve buradan albümle aynı adı taşıyan parçaya yer vereceğim. Gene benim programda konuk olan isimlerden biri de Rick Wakeman ve onun da eski bir parçası yer alacak. Yani programlarımızın listelerini hazırlarken birbirimizden habersiz böylesi bir noktada buluşmuşuz. Açıkçası ne ben ne de Bülent birbirimizin yapacağı programın içeriğinden haberimiz yoktu. Hani yeni moda bir laf var ya, "Pişti Olmak" diye ama bizimki öyle bir şey değil... tam tersine birbirini takip edecek iki program oluşturmuşuz. Bundan güzel şey var mı hani. 

Kalp kalbe karşıdır... Bülent dostum seni iyi ki tanımışım. Rock ve müzik sevgisi içinde kulak misafiri olmak gibisi var mı?  Bu pazar can kulağı ile programa kulak misafiri olacağım ardından da pazartesi günü  benim "Aksi İhtiyar" programı başlayacak. Bu çok güzel bir buluşma oldu doğrusu.

Aptulika

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...