21 Şubat 2022 Pazartesi

Klasik Gitar Ustası Beatles Çalarsa

 



Bu plak kapağını ilk gördüğümde 1970'lerde Doğu Alman bir klasik gitarcının Beatles parçalarını yorumladığı ve kapak fotoğrafı için de Berlin Duvarı önünde bu pozu verdiğini düşünmüştüm. 




Beatles parçalarını öyle değişik yorumlarla dinlemişsinizdir ki, hepsini toplasanız odalardan odaya devasa bir plak arşivi olur. Bugün bile dünya üzerinde değişik kavırları yapılıyordur. Pop'tan rock'a, elektronik müzikten etnik müziğe, caz'dan klasiğe akla gelebilecek her tarz ve anlayışta yorumlanmıştır. Hadi aramızda kalsın, bir anlamda gına bile getirmiştir bu yorumlar. 

Beatles yorumlarında artık beni şaşırtan bir şey olamaz derken karşıma çıkan bir klasik gitarcının albümü ile yüzleşene kadar. Bu İsveçli klasik müzik gitaristi Göran Söllscher'di ve 1995 yılında yaptığı "Here, There And Everywhere" albümünde 17 Beatles şarkısını gitar ile yorumlamıştı. 

Bu albüm karşıma Spotify'de haftalık seçki de çıkınca, "Amaney" deyip kaçacakken birden müziğe yakalandım ve bırakamadım. Kafama mıh gibi işlenmiş Beatles şarkılarını bu klasik gitarcının yorumuyla sanki ilk defa duyuyormuşum etkisine girdim. 

1955 doğumlu Göran Söllscher'in müzikal kariyeri, Kopenhag Kraliyet Konservatuarı'ndaki eğitimi yıllarında, 23 yaşındayken başlamış. 1978'de Paris'te Concours International de Guitare'yi kazanan sanatçı  bir süre sonra da Alman plak şirketi Deutsche Grammophon ile plak anlaşmasına imza atmış.  sanatçı bugüne kadar da milyonlarca satış yapan 19 albüme imza atmış.   Gitarı yedi yaşında çalmaya başlayan Söllscher şimdilerde Lund Üniversitesi'nde gitar profesörüdür  ve öğrencileri arasında Georg Gulyás ve Mattias Schulstad bulunmaktadır.

Adamımızın müzikal geçmişi bu şekilde özetlenmiş özetlenmesine ama bir de o ismini telaffuz edebilseydim, işte o zaman radyo programımın playlistinde bir yorumuna yer verecektim. Bu kadar çok "S" harfinden oluşan ve bununla da kalmayıp her viraj alındığında karşına çıkan bir ismi benim gibi "S" ve "Ş" söyleme özürlü biri için çok zordu. Radyo programında çalamadım ama geceleri kendi başıma dinliyorum. Size de tavsiye ederim. Bildiğiniz Beatles parçalarını klasik gitar ve Goran'ın yorum farkıyla dinlemeye doyum olmuyor. 

APTULİKA



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...