7 Mayıs 2021 Cuma

Sabih Cangil'den "Hadi Başla" bugün yayınlandı.



Yeni çıkan albüm ve teklileri beklemek hep cuma gününe denk düşüyor. Bu neden böyledir bilemem ama pazartesi veya haftanın başka bir günü yayınlandığına şimdiye kadar pek rastlamadım, demek ki bir bildikleri var. İşte bu cuma da yeni çıkan çalışmalara bakmak için dijital platformun başına oturdum. 

Bu sefer ki buluşma her hangi bir cuma değildi, haftalar öncesinden bir tarih de not düşülmüştü: "7 Mayıs 2021". Bu tarihte yani bugün Sabih Cangil'in yeni şarkısının yayımlanmasını bekliyorduk. Bir yıl önce Sabih elli yıllık müzik geçmişini "50" isimli albümle kutlamıştı. Konuk sanatçıların da yer aldığı bu albümün tanıtım konserlerini heyecanla beklerken, karşımıza bir anda korona salgını çıkınca bu buluşma gerçekleşemedi. 

Korona, pandemi ya da Covid - 19 her ne dersek diyelim, bu sarsıntı hala son bulmuş değil. Konserler hala yapılamıyor ve gene evlerde kapalıyız. Yaşadığımız bu bir yıl içinde Sabih'in "50" albümünün konserleri de gerçekleşemedi ama yılların rock müzisyenini bir yıl aradan sonra yeni parçasıyla dinlemeye hazırlanıyoruz. 

Sabih Cangil'in bir yıl aradan sonra çıkan teklisi "Hadi Başla" bugün yayımlandı. Sabah uyanınca ilk işim tabiki bu parçayı dinlemek olacaktı. Hani bir radyo programında sabah yayını yapıyor olsanız seçeceğiniz en güzel parça bu olurdu diyebilirim. 

"Uyandım ben yine

Uçuk rüyalarımın hepsi uçmuş

Uyandım kendime

Yalnız yanlışlıklar kalmış."

Şarkının giriş sözcükleri  biraz karamsar gibi gelebilir ama bu bir yıllık pandemi dönemini özetler gibi. Şarkının devamında,

"Uyandım bir baktım

Güzel görünenler

Gözümden düşmüş."

diyor Sabih. Pandemi döneminde bir yılın ardında az biraz da kendimizle baş başa kalıp bir çok şeyi sorguladık. 

Şarkının giriş bölümünü yazdıktan sonra bir çoğunuz bana, "Peki o zaman bu nasıl güne başlama şarkısı olsun ki ?" dersiniz. O zaman şarkının devamına bir bakalım hele,

Hadi başla güne artık

Kalan hayatının ilk gününe başla..."

Yaşadığımız bu bir yıl karantina, salgın, issizlik ve daha bir dizi kara bulut. Rüyalarımız uçup gitti. Eh biraz yaşlanıyoruz da, umutlarımız da git gide kayboluyor ama yeniden başlayacağız... hem de "Kalan hayatımızın ilk gününe başlayacağız."

Sabih'in bu yeni parçasını dinledikten sonra biz de "Hadi Başla" diyelim.

Aptulika




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...