28 Nisan 2024 Pazar

Nerde Kalmıştık ?



 Geçtiğimiz Ramazan Bayramı'ndan bir hafta önce Fransa'ya bir yolculuk yaptım ve ondan sonra da olan oldu ve dağıldım, bu yüzden de blogda bir yazı olsun paylaşamadım. Bu bir tembellikten kaynaklanmıyordu. Tam tersine seyahat sonrası öyle çok şey biriktirmiştim ki, neredeyse bir yıllık yazı, çizim ve proje vardı. Buna rağmen benim elimi kolumu bağlayan şey, hangisine öncelik vereyim sorusundan kaynaklanıyordu. Ne yapayım diye yana yakıla dolaşırken, kendi kendime otur klavyenin başına bir yazı yaz ve bunları anlat dedim. Böylece ilk adımı atmaya karar verdim.  

Öncelikle Fransa gezisi ressam Paul Cezanne'ın peşine takılmak gibi bir şeydi. Bu büyük ustanın doğduğu ve bir dönemde orada resim yaparak inzivaya çekildiği Aix - en - Provence'a gitmiştim. İnanılmaz dolulukta geçen bu 5 günlük yolculukta defterler dolusu notlar, fotoğraflar ve çizimler birikecekti. Öncelikle bunları yayınlamak isterim ama sonuçta bu blog müzik üzerine ve bu yüzden bunları acaba facebook, instagram ya da you tube'da mı yayınlasam doğru olur diye bir düşünce fırtınasına takılıverdim. 

Tam bunlar üzerine kafa patlatırken bir yandan da blog için hazırladığım yazılar ve tasarılarda beklemedeydi. Bunlarla birlikte Meral Akman'ın iki yazısı da bekleyenler arasındaydı. 

Hangi birine yoğunlaşayım derken bir de bizim 16 yıl önce Objektif grubundan Vecdi ile yaptığımız ikili akustik söyleşileri yeniden yapmaya karar verdik.

Yani biriken bunca proje altında ezilip, ne yapacağım hangisinden başlasam ve bunun gibi sorulara cevap aramaktansa bir an önce başlayayım dedim. Öncelikle bu blog müzik üzerine falan konusuna takılmadan Fransa gezisi izlenimlerimi "Cezanne'ın Peşi Sıra" adı altında bölüm bölüm burada yayınlayacağım. Gene o izlenimleri diğer sosyal medya ortamlarında da paylaşacağım. Blues Perişan bir müzik sitesi ama burada resim sanatıyla ilgili şeyler de yer almalı ki işin doğrusu da bu olmalı. 

Yani sözün özü "Cezanne'ın Peşi Sıra" yazıları bu hafta başlıyor, umarım ilginizi çeker.   

 Bu dizi yazı ile ilgili görüşlerinizi bana yorumlarda ya da bluesperisan@gmail.com adresine yazarsanız sevinirim. 

Aptulika



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...