6 Şubat 2021 Cumartesi

Ogün Sanlısoy'un yeni albümünde Hep Böyle Kal'mak



 Ogün Sanlısoy'un "Yaşamaya Devam" albümü bu hafta sonu çıktı. Albümle ilgili bir kritik yapmak için dinlemeye koyuldum, ancak albümü dinleyip bitirmeyi bir türlü başaramadım. Bunun sebebi beğenmeyip, sıkılıp bıraktığımdan mıydı? Değil tabiki. Zaten öyle bir şey olsa ya hiç bir şey yazmazdım ya da yazar eleştirirdim ve tabiki girişte böyle bir yazıyla başlamazdım. 

"Peki be adam  derdin ne o zaman?" diyorsanız, durun hemen açıklayacağım. 

Ogün'ün yeni albümü "Hep Böyle Kal" isimli parçayla başlıyor.  İşte albümü tamamıyla dinleyemem de bu parça yüzünden kaynaklanıyor. Bu bir kavır şarkı ve seksenli yıllardan Erol Evgin'in unutulmazlarındandır. Benim için inanılmaz etkileyici olan bu şarkı sözleriyle Çiğdem Talu, bestesiyle Melih Kibar ve tabi yorumuyla Erol Evgin'e aittir. Her şey bu üç isim arasında öyle bütünleşmiştir ki, yaptıkları ne kadar yıl geçerse geçsin müziğimiz adına onur abidesi olarak kalacaktır. 

İşte Ogün o sevdiğim Evgin - Kibar - Talu başyapıtını güzel bir akustik halde rock yorumuyla getirdi. Bence Ogün o Erol Evgin şarkısını hem hakkını vererek hem de kendi gibi kalarak yorumlamış. 

Ogün benim çok sevdiğim arkadaşım aynı üniversitede (Güzel Sanatlar Akademisi - Şimdilerde MSÜ'de diyorlar) rıhtım, kantin ve atölyeyi farklı zamanlarda paylaştık. Sonradan onunla dostluğumuz Pentagram grubunun vokali olarak sürdü ve hayranlığa dönüştü. Bizim dostluğumuzda çatışma da olmadı mı? Hem de nasıl ama dostluk hiç bitmedi. 

Sözün özü bu şarkının Ogün tarafından yapılmış bu yorumu ( ya da kavır) çok güzel geldi, söylemeden edemedim.

Aptulika





 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...