6 Şubat 2021 Cumartesi

Harakiri Ensemble ile Uzayda Yeni Bir Düzeye Hazır mısınız?

"Herkesin aynı yöntemleri kullandığı günümüz rock müziği alanında farklı bir sesi çıkarmak ve kaliteyi aramak. Bu bugün hiç şansı olmayan bir tavır bir çokları için ama Harakiri Ensemble bunu yapıyor ve bunu bir son nokta olarak değil, aynı seslerin aynı yöntemlerin uygulandığı bir yerde yeni bir kapının da olduğunu göstererek yapıyor."




Harakiri Ensemble

"Bootleg Recordings Vol:1

SCP

(2021)


Ortalıkta her an ismi geçmeyen ama çaldıkları bir grup ya da konserde düzeyi arttıran üç müzik insanı : Bilge Candan, Mümtaz Solmaz ve Tanju Eren. Bu üç ismi birleştiren enstrümanlarına ve müzik yapmaya olan aşkları.... ötesi onların pek ipleyebileceği şeyler değil. Bu anlayış onları Harakiri Ensemble'da buluşturmuş ve ortaya harika bir trio çıkmış.  2019 yılında yaptıkları "Heavy Mental" isimli ilk albümlerinden sonra dün yayınlanan "Bootleg Recordings Vol:1" isimli mini albümleriyle yeniden onlarla buluşuyoruz.

Harakiri Ensemble'ın gitaristi Tanju Eren, konserlerinde, "Beraber çalıyoruz ama ne çaldığımızdan pek emin değilim." diyerek bir anlamda tarzlarını anlatıyordu. Grubun tarzına tek bir isim vermek mümkün olamayacak kadar geniş bir çerçevede. Caz, hard rock, heavy metal ve progresif rock tınılarını onların müziğinde bulmanız mümkün. Ama bu tarzların birleşiminde 1970'lerin deneysel rock anlayışı bir hayli hakim. 

Harakiri Ensemble’ın bu ikinci albümünde (EP) deneysel anlayışı sürdüren grup, bu yeni çalışmasında müzikal amacını şöyle özetliyor: "Uzay ve zamandan bağımsız içten geleni anında kayıt altına almak". Buna bir de karantina günlerinin atmosferi eklenince fırsat bulduklarında, stüdyoya girip,‘’Haydi çalalım’’ demişler ve bunu kayıt altına almışlar.  4 saatlik bir oturumun sonucunda prova edilmemiş, önceden planlanmamış bu kaydı yapmışlar. Grup elemanları bu doğaçlama kaydı, "... kalpleri bir üç müzisyen müzikal olarak nasıl meşk ediyorsa albüme yansıttık" diyerek tanımlıyor ve sözlerine şöyle devam ediyorlar, "Detaylarda kaybolmadan müziğin anlık heyecanını yakalayan bir albüm oldu. Konserlerimizde yaşanan atmosferi malum nedenlerden dinleyiciye ulaştırmanın tek yolu da buydu. Böyle hissettik, böyle çaldık. İlk ve tek olarak."

1960'ların sonu ve 70'lerde görülen doğaçlama "Jam Session" ile deneysel rock örneklerini günümüze yansıtan bu çalışma, müzikal düzey ve kalite hasretinde olanlar için de gerçek anlamda bir ferahlatıcı etki yapıyor. Bir yıl süren konsersizlikte öyle özlemişim ki, Harakiri Ensemble'ı canlı konserde dinlemek için can atıyorum. 

Davulda  Bilge Candan, bas gitarda Mümtaz Solmaz ve gitarda Tanju Eren... yani ülkemizin rock müziğinde yıllarını vermiş üç ismi, Harakiri Ensemble ile bizlere ferahlatıcı bir kapı açıyorlar. Japonları harakirisi elbetteki bir son noktadır ama Harakiri Ensemble bunu bir risk alma olarak grup yapmış gibi geliyor bana. Herkesin aynı yöntemleri kullandığı günümüz rock müziği alanında farklı bir sesi çıkarmak ve kaliteyi aramak. Bu bugün hiç şansı olmayan bir tavır bir çokları için ama Harakiri Ensemble bunu yapıyor ve bunu bir son nokta olarak değil, aynı seslerin aynı yöntemlerin uygulandığı bir yerde yeni bir kapının da olduğunu göstererek yapıyor. Peki bu kapıyı açmak kolay mı? Çok iyi tanıdığım Tanju olduğu için ondan örnek vereyim. Tanju Eren gibi bir ömrü rock sevdasına veren bir birikim ve enstrüman tutkusundaysanız tabi ki kolay. 

Aptulika 

 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...