24 Haziran 2024 Pazartesi

ZZ TOP ya da TOP ZZ... İşte Bütün Mesele Bu ?



Michael Matney yani ABD'li underground metal müzisyeni, "The Redneck and The Redman" albümüyle karşımızda. Kirli bir blues rock yapılı, gitar hakimiyetinde ama bir o kadar da ritim odaklı ve boogie'e de göz kırpan Outlaw Southern Rock tarzında bir albüm yapmaya karar vermiş. Matney adını verdiği grubuyla birlikte buna gitarist  Stevie Salas'ı da ortak etmek istemiş. Mike Matney'in bu önerisine Salas kabul göstermekle kalmayıp, prodüktörlüğü de üstlenmekten imtina etmemiş. 

Buraya kadar her şey güzel ve anlaşılır ama çıkan sonuç insanı ziyadesiyle şaşkına döndürüyor. Öncelikle yazının başında yazdığımız Matney'in hedeflediği Outlaw Southern Rock  tarzına yani "Kirli bir blues rock yapılı, gitar hakimiyetinde ama bir o kadar da ritim odaklı ve boogie'e de göz kırpan..."a dönelim. Bu tarz ve açılıma baktığımızda aklımıza ister istemez ZZ Top geliyor. Öyle de olmuş zaten; Stevie Salas ile Matney'in bir tek uzun sakalları eksik yoksa albüm tamamen ZZ Top. Hatta dinlemeye başladığınızda "Bu ZZ Top'tan daha ZZ Top" gibi bir laf etmekten kendinizi alamıyorsunuz. Albüm iki haftadır elimde dinleyip dinleyip, bu ne yahu aslı varken buna niye bakayım" derken dinlemeden de edemiyorum.  

Matney'in "The Redneck & The Red Man" albümünü dinlemekle kalmayıp, bir yandan da internetten teyit de ediyorum. Bir kaç kere halüsinasyon görüyorum ya da demans benzeri bir şey mi oldum diye kuşkulandım bile. Öyle ya böyle usta iki isim neden kalkıp, ZZ Top'tan daha ZZ Top olan 8 parça yapıp hepsini de onlar gibi yorumlarlar. Bu 8 parçayı o gruba satsalar, kalıbımı basarım içinden en az 3 hit parça çıkacak olan listebaşı ZZ Top albümü olur. Hatta ben daha ileri gidiyorum, bunun kapağına Matney değil de ZZ Top deseniz çoğu kişi anlamaz bile. Bu bir şaka mı, bir tepki mi yoksa grubu ti'ye alan bir albüm mü? Kapamda binlerce soru dönüp duruyor. 

Siz de bir dinleyin bakalım, ne düşüneceksiniz merak ediyorum.


Aptulika




 


 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...