4 Haziran 2024 Salı

Objektif'in İkinci "Cover" Çalışması: "Haydar Haydar"



 1980'li yılların sonuydu ve Kara Sanat isminde anarşistlerin çıkardığı bir dergiyle karşılaşmıştım.  İşte o derginin ortasında Kemal Aratan'ın çizgisiyle birlikte bir yazı yer alıyordu. İlk yaprakta çizimle birlikte şu yazı yer alıyordu: 

"Gâh çıkarım gökyüzüne

Seyrederim âlemi"

Bir diğer sayfaya geçtiğimiz de ise :

 Gâh inerim yeryüzüne

Seyreyler âlem beni "

yazısı büyük puntolarla yer alıyordu.  Kemal Aratan'ın çizgisi zaten benim için büyüleyici idi ama bu sözler de beni günlerce etkisi altına alacaktı. Hiç yoksa bir hafta boyunca bu sözleri hafızama kazıyıp tekrarlayacaktım. Çok sonraları bu sözlerin kime ait olduğuna bakacaktım. Derginin o sayfasında Kul Nesimi imzası yer alıyordu. Anarşist bir dergide bu kadar çağdaş ve felsefi bir sözü eden adamın bundan yüzyıllar öncesi yaşadığı düşünülünce insan ister istemez daha da şaşırıyordu. 

Oysa bu bir şiirdi ve bunun tamamını Ruhi Su'nun sesinden "Ben Melamet Hırkasını" türküsü olarak yıllar önce lise çağlarımda dinlemiştim. O zamanlarda da ,

"... Sofular haram demişler

Bu aşkın şarabına

Sofular haram demişler

Bu aşkın badesine

Ben doldurur ben içerim

Günah benim kime ne hey, haydar haydar

Günah benim kime ne..." 

bölümü aklıma yer etmişti. 

Şimdilerde ise aradan bunca zaman geçse de "Haydar Haydar" diye bildiğimiz bu türkü ve o şiirin sözleri önemini yitirmek ne kelime, zaman geçtikçe daha da artıyor.  

"... Nesimi'ye sorsalar ki

Yârin ile hoş musun?

Nesimi'ye sorsalar ki

Yârin ile hoş musun?

Hoş olayım olmayayım

O yâr benim kime ne hey, haydar haydar

O yâr benim kime ne."


Kul Nesimi'nin bu yapıtını Objektif'in bir konserde seslendirdiğini duyduğumda ise çok heyecanlamıştım. O hard rock yorumunun yapıldığı konser videosunu You Tube'tan kaç kere seyretmişimdir, inanın sayısını ben bile unuttum. Şimdilerde bu türkünün Objektif grubu tarafından yapılan hard rock yorumunun tekli (single) olarak yayınlanacağını duyunca keyfim daha da arttı. Grup "Haydar Haydar"ı bu cuma günü tekli olarak dijital ortamdan yayınlayacak. İnsan bunun dijital otamda değil de şöyle keyifle saklayacağımız bir plak ya da elle tutulur bir materyalde olmasını da isterdi ama buna da şükür demekten başka çaremiz yok. 


  Kul Nesimi'nin şiiri ve anonim bir beste olan "Haydar Haydar" adlı eser Objektif’ in yorumuyla 7 Haziran 2024 tarihinde bizlerle buluşacak.  Bu parça Objektif tarihinde 2. cover parça olacak. İlk yapılan Cover parça Kerkük Zindanı idi.


 Cuma günü yayınlanacak "Haydar Haydar" parçasında Objektif müziğine keyboard da katılıyor. Tuşlu çalgılar ustası Ercüment Vural, Objektif kadrosundaki yerini alıyor. Neyse sözü uzatmadan "Haydar Haydar" çalışmasının künyesini de şöyle bir zikredelim: 

Vokal: Vecdi Yücalan

Gitar: Umut Mutku

Gitar: Mehmet Çağlar Abanoz

Bass: Murat Tükenmez

Keyboard: Ercüment Vural


Düzenleme: Vecdi Yücalan, Murat Tükenmez

Kayıt : Gitar, Vokal ve Bass, Stüdyo Hangar Kadıköy

Gitar Kayıt:   Murat Tükenmez 

Vokal Kayıt: Vecdi Yücalan

Bas Kayıt :   Murat Tükenmez

Davul Kayıt : Pür Recording Stüdyo

Davul Kayıt : Arın Baykurt, Sound Engineer

Mix: Koma Stüdyo

Mix :Hasan Umut Önder, Sound Engineer

Mastering: Çağlar Türkmen, Sound Engineer


Halk ozanlarımızdan Kul Nesimi'inin "Haydar Haydar" şiiri ve onun günümüzdeki hard rock (halk rock mı demeliydim yoksa)  yorumu bu cuma günü tüm dijital ortamlarda yayında olacak. 


Aptulika






1 yorum:

Sinan Doyan dedi ki...

Bu single'ın ilk ayak seslerine, yine bu bloğa yazdığım konser kritiğinde yer vermiştim. Aptül'ün, ben o yazıyı yazarken Kul Nesimi konusundaki heyecanını unutmam mümkün değil.
Buyurun o yazı:
https://bluesperisan.blogspot.com/2023/11/timarli-hastaneden-kul-nesimiye-objektif.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...