29 Haziran 2024 Cumartesi

Hafta Sonu Blues Perişan Kütüphanesi'ne Katkı 227



İzel Rozental
 "Moda Sevgilim"
Kırmızı Kedi Yayınları
 (2. Basım: Kasım 2016)


  İzel Rozental benim meslektaşım yani bir çizer, karikatürist ama o aynı zamanda bir yazar. Geçen yıl kendisiyle Yoğurtçu Parkı'nda yapılan bir etkinlikte tanıştım ve yazdığı kitapların 6 tanesini aldım, hemencecik imzalattım. Kitapları hemen okumaya başladım ve onun iyi bir hikayeci olduğuna da kanaat getirdim. Ancak onun en sevdiğim yanı İstanbul'a ve çizerliğe olan tutkusu. Tabi İstanbul, çizgi dünyası derken bir diğer ortak yanımız da rock müziğine olan tutkusuydu. 



Kitaplarını büyük bir zevkle okudum ama bu kitabı en sona bıraktım. Bunun nedeni en son yenilen tatlı gibi bir şey olmasının yanısıra okurken oluşabilecek bir hayal kırıklığını da göze almaktandı. Bu ne demek derseniz, bir semti anlatan anı kitapları çoğu zaman sıkıcı da olabilir. Bir semt güzellemesi içinde kendiniz bir kapı bulamayıp, sıkılabilirsiniz de... Ama bir de keyif aldınız mı tadına doyulmaz. İşte İzel Rozental'ın kitabı böyle bir şey. 

Bir semti anlatırken yerleşik kültürü ve tabi insanlarıyla anlatırsanız değerli olur. Zaten bir semti yaşatan onlardır. Rozental kitabında böyle yapmış. Sadece Moda'nın seçkin insanlarını değil, seyyar satıcısından dilencisine, evsizine kadar geniş bir perspektif sunuyor bize. Bir taksi şoförü olan "Bıyık Veli", Eczacı Melih Ziya Sezer, Lakme Hanım, Berken Döner, Daryo ve daha nice insan bir semt anlatılırken bize yaşatılıyor. Özellikle Daryo ile Bıyık Veli ayrıca filmi yapılacak kahramanlar. 

Aptulika

 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum Usta, bu sıcakta hoş bir sürpriz oldu! Ne zamandır Kuzguncuk'a uğramayı düşünüyordum, bir türlü olamadı, yaz sonunda artık... Sevgiyle...
izel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...