20 Haziran 2024 Perşembe

Kenny Barron'un yeni albümü "Beyond This Place"

 

Kenny Barron gibi ustalar bize geçmişin birikimi sunarken diğer yandan da geleceğin izlerini bizlere sunarlar...



Kenny Barron ismine aşinayım ama öyle çok fazla dinlemişliğim yoktu. Eh hani biraz da Grammy ödülünü 10 seferin üzerinde almış olması sebebiyle yeni çıkan albümü "Beyond This Place"ı dinlemek için bir kenara ayırdım ama dinlemedim. Haftalık olarak hazırladığım "Liste Başı Albümler" için biraz dinleyeyim dedim ama bir anda takıldım kaldım. Ne biraz dinlemesi baştan sona iki sefer hatim ettim. Kenny Barron'un yeni çıkan albümü "Beyond This Place"benim için caz adına güzel bir buluşma oldu. Hem aracısız caz tınılarıyla buluşmak hem de enstrümanlarıyla özdeşleşen 5 elemanın uyumunu duymak harika bir şeydi.

Cazın en seçkin piyanistlerinden olan Kenny Barron 80 yaşında nefis bir albümle geldiği gibi harika bir beşlinin oluşmasını da sağlamış. Albümde Barron'a 20 yıldır birlikte çalıştığı kontrbasçı Kiyoshi Kitagawa ve davulda da Johnathan Blake eşlik ediyor. Albümün müzisyen kadrosundaki sürprizlerden biri ise  Barron’ın 1982’deki “Golden Lotus” albümünde çalan  vibrafoncu Steve Nelson. Bu harika vibrafoncu,   40 yıl sonra Barron ile yeniden buluşuyor. 

Albümde baştan sona kadar en dikkatimi çeken ise saksafon olacaktı. Kenny Barron son albümünde genç bir eleman olan 26 yaşındaki alto saksafoncu Immanuel Wilkins'i oldukça öne çıkartıyor. Kenny Barron belki de bu yüzden hocaların hocası, zira 80 yaşında olmasına rağmen kendinden sonra gelecek kuşağı da önemsiyor. Bu bilge bir davranış ve de devrimci bir tavır.  Yani Kenny Barron gibi ustalar bize geçmişin birikimi sunarken diğer yandan da geleceğin izlerini bizlere sunarlar... işte bir önceki cümlede zikrettiğim "devrimcilik" budur. 





  Kenny Barron son albümü "Beyond This Place"ın müzikal güzelliğinin yanısıra kapak tasarımı ve illustrasyonu da beni fena halde cezbetti. Facebook'ta paylaştığım bir videonun üstüne de şu notu düştüm: 
"Albüm her elemanından kapağına kadar harika. Bu arada kapağı yapan ismi bilen varsa yorumda yazsın bi zahmet zira çok sevdim."

Tabi hemen Burak Sülünbaz'dan,
"Artwork [Cover Art] – R. Gregory Christie" 
bilgisi gelecekti. 

Ardından Zafer Başaran, 
"bu güzel illustrasyonu yapan gregory christie ve tasarımı yapan grafiker guillaime saix maalesef albüm tanıtımlarında makus kaderimiz biz grafikerleri kapak tasarımcılarını es geçerler." 
diye daha kapsamlı bilgiyi ekleyecekti. 

Bu arada albümün kapağını yapan sanatçının ismini vererek beni bilgilendiren Burak Sülünbaz, ülkemizin önemli müzik yazarlarından olup, Dark Blue Notes isimli bir caz sitesini de yönetiyor. Hepinize tevsiye ederim, zira adamlar caz müziğin nabzını tutuyor. Bu arada isterseniz Dark Blue Notes'ta bu albümle ilgili yazılan güzel bir kritiği de okuyabilirsiniz: 


Kenny Barron'un 10 Mayıs 2024'te çıkan yeni albümü "Beyond This Place", büyük bir caz devi ile tanışmanız için iyi bir kapı açacak. Onu tanıyanlar için ise zaten keyif verici bir buluşma olacağı kesin. 

Aptulika


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...