25 Ocak 2021 Pazartesi

Kerem D'nin penceresinden sakin, kentli bir bakış

 


Geçen gün şans eseri dinlediğim iki yeni parça için ilk söylediğim sözcük: "Bu ne sakin bir rock soundu" olacaktı. Dinlediğim isim Kerem D. idi ve onun bu yılın başında yayınlanan "Mesut musun?" ve "Sensizliğe" adındaki iki single / teklisiydi. Sonra bir baktım ki Kerem D. bundan önce de 2013 yılında bir albüm yapmış ve bu albümün ismi de "Sakin"miş. Hemen sinemacı deyimiyle geriye saracaktım ve o albümü dinleyecektim. Orada sanatçıyı daha akustik ve pop tadında buluyorduk. Şimdi dinlediğim yeni pop rock halindeki iki çalışmasında ise benim açımdan "Sakin" sözcüğü daha iyi oturuyor. Açık konuşmak gerekirse bunca iddia, görkem, eskilerin kutsanması, doğu batı sentezli, kükreyen vokalli, distorsiyon katkılı arabesk tınılı ve daha nicesiyle dolu rock alemimizde benim böyle bir "sakin"liğe gerçekten ihtiyacım varmış. 


Kerem D, otuz yıllık radyo spikeri ve 2013 yılında "çıkardığı "Sakin" ismindeki albümüyle müzik hayatına başladı. Bu akustik çalışmanın ardından geçen yılın sonuna doğru "Mesut musun?"  teklisiyle pop rock tarzına yöneldi. Bu çalışmanın ardından bu yılın başında yani 1 Ocak'ta "Sensizliğe" isimli teklisi geldi. 

"Sensizliğe" şarkısının sözlerinde günümüzde hızla yaklaşan bir distopyadan kaçış anlatılıyor. Bunu şarkı için Tarkan Soylu tarafından çekilen İstanbul görüntülü klipte de görüyoruz. Düzenlemeyi yapan Murat Tunalı parçada gitarları da çalmış. İlter Kalkancı'nın mastering çalışmasını yaptığı parçada Emre Berkün bas gitarda, Can Santorini de davullarda yerini almış. 

"Sensizliğime" 90'ları rock havasını anımsatıyor ve daha sert bir sound karşımıza çıkıyor. Ancak ben gene de ilk single olan "Mesut musun?" daki tarzı daha çok sevdim. Öncelikle Santorini'nin davulu ve parçanın sonlarına doğru Murat Tunalı'nın gitarıyla yaptıkları keyif verici.

Kerem D, sakin bir anlayışta bize bir pencere açıyor. Bana 70'lerin 'Pub Rock' gruplarını (daha çok Avustralya menşeli olurlardı)  hatırlattı biraz da... bir pubta biramızı yudumlarken ya da bir kafede kahvemizi içerken sakin sakin dinleyeceğimiz bir tarz.

Aptulika


Mesut musun?



Spotify link:
https://open.spotify.com/album/1kHpp4DIWKnspBjjsN9Yb6

Apple music link:
https://music.apple.com/tr/album/mesut-musun-single/1532022859?l=tr 


Sensizliğe


Spotify link:
https://open.spotify.com/track/1DnTWRYhj4eBGxdkp0SPSv

Apple music link:
https://music.apple.com/tr/album/sensizli%C4%9Fe-single/1545175209?l=tr

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...